
۵ نکته ی مهم در رسیدن به موفقیت هنری
توصیه های تخصصی در مورد دستیابی به موفقیت هنری ، پذیرش خلاقیت و اجتناب از اشتباهات رایج در این مقاله بررسی شده ، در نتیجه چنانچه مایل هستید به اطلاعات دقیق در مورد ۵ نکته ی مهم در رسیدن به موفقیت هنری دست یابید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .
۵ نکته ی مهم در رسیدن به موفقیت هنری
در حالی که هنرمندان ایده های متفاوتی در مورد معنای موفقیت برای آنها دارند، اکثر آنها احتمالاً موافق هستند که فروش آثار آنها شاخص خوبی برای موفقیت است. بسیاری از افراد خلاق میخواهند به هنرمندانی پرفروش تبدیل شوند، درآمد تمام وقت و حتی ثروتمند شدن از کارشان. در حالی که دیگران ممکن است بخواهند در زمینه های صنعتی یا دانشگاهی شناخته شده شوند و کتاب های تاریخ هنر بسازند.
صرف نظر از اینکه موفقیت برای هنرمندان چه معنایی دارد، مسیرهای آزمایش شده و آزمایش شده ای برای تحقق این اهداف وجود دارد. در ادامه به ۵ نکته ی مهم در رسیدن به موفقیت هنری اشاره خواهیم نمود . در نتیجه با ما همراه باشید .
۱. حتی در مواقع سخت ، تنوع و پیشرفت داشته باشید
ایجاد بازتولید از کار شما می تواند سرگرم کننده، با ارزش و سودآور باشد. اگر قبلاً کار خود را می فروختید، پس به هر طریقی به فروش آثار هنری اصلی خود ادامه دهید. اما تصور کنید که یک نسخه چاپی از آن نسخه های اصلی ایجاد کنید. با این کار می توانید پتانسیل درآمد خود را بدون ساعات بیشتر استودیو افزایش دهید. چاپها میتوانند بسیار پایینتر از نسخههای اصلی شما قیمت داشته باشند، که باعث میشود برای افرادی که ممکن است قادر به خرید آثار هنری اصلی نباشند، بیشتر در دسترس باشند.
این یک کار کم تاثیر و با درآمد خوب است که می توانید آن را با بهترین قطعات خود تکرار کنید. پس از فروش چاپ آثار هنری، می توانید اصل را با قیمت بیشتری بفروشید زیرا ارزش آن را افزایش داده اید.
اول از همه، شما باید از آثار هنری خود به صورت حرفه ای عکاسی کنید. نسخه های دیجیتالی را برای وب، برای چاپ، و نسخه چاپی برای نمونه کارها خود بخواهید. مطمئن شوید که عکاس شما تجربه عکاسی از آثار هنری را دارد. برخی در این کار عالی هستند، در حالی که برخی دیگر خیر.
چاپ بر اساس تقاضا (POD) به سادگی به این معنی است که وقتی مشتری یک چاپ را از وبسایت شما سفارش میدهد، سفارش مستقیماً از طریق یک برنامه ادغام شده در سایت شما به چاپگر شما میرود. سپس چاپگر کار را چاپ می کند و مستقیماً برای مشتری شما ارسال می کند. شما برای کار و هزینه های حمل و نقل قابل اجرا به چاپگر پرداخت می کنید. تفاوت در حال حاضر سود شما است.
بسیاری از هنرمندان یک سرویس POD را برای قرار دادن آثار هنری خود بر روی کالاهایی مانند بوم نقاشی، پوستر، پارچه، لباس و تعداد زیادی لوازم خانگی انتخاب می کنند و آنها را در پلتفرم هایی مانند Shopify و Etsy به فروش می رسانند. به این ترتیب، می توانید چاپ های خود را بدون نگهداری موجودی بفروشید و از هزینه های بالای اولیه جلوگیری کنید.
چاپسازی زمینهای هیجانانگیز است که در آن میتوانید چندین اثر خود را بسازید و هر تعداد که میخواهید تولید کنید بفروشید. تولید آنها به طور قابل توجهی سریعتر از ساخت نسخه های اصلی بیشتر است. با این حال، چاپ نیاز به تخصص و تجهیزات گران قیمت دارد. بنابراین، بهتر است یک دوره آموزشی در نزدیکی خود پیدا کنید تا هنر چاپ را بیاموزید. اگر یک مرکز هنری اجتماعی در نزدیکی شما وجود دارد، ممکن است بتوانید به دوره ها، ماشین چاپ و گروه های چاپ دسترسی داشته باشید.

انواع مختلفی از چاپ وجود دارد. صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، در نهایت با هر تعداد تولید مثلی که بتوانید بفروشید، خواهید رسید. بسیاری از این فرآیندها به شما امکان می دهند در صورت فروش مجدد، نسخه های مجدد را انجام دهید، مگر اینکه تصمیم به ایجاد یک نسخه چاپی محدود داشته باشید. در این صورت، در مورد شماره در چاپ تصمیم بگیرید و سپس به آن پایبند باشید!
در Art Licensing درباره فروش حقوق اثر هنری شما به شرکتها یا افرادی است که میخواهند از آن به صورت تجاری استفاده کنند. هنگام شروع کار، شاید بهتر باشد از یک نماینده برای کمک به پیدا کردن مشتریان استفاده کنید. آنها اغلب به خریداران مکرر تبدیل می شوند. این نماینده همچنین با موارد قانونی مانند حفاظت از حق نسخه برداری، قراردادها، و اطمینان از کیفیت بازتولیدها سر و کار خواهد داشت.
اگر میخواهید خودتان مجوز کارتان را صادر کنید، ممکن است بخواهید دورهای درباره نحوه صدور مجوز هنرتان برگزار کنید. تلههای زیادی وجود دارد که میتوانید در هنگام صدور مجوز برای آثار هنری خود در آنها بیفتید، بنابراین قبل از شروع، از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید آگاه و مطلع باشید.
هنر شما تلههای زیادی وجود دارد که میتوانید در هنگام صدور مجوز برای آثار هنری خود در آنها بیفتید، بنابراین قبل از شروع، از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید آگاه و مطلع باشید.
از پخش شدن بیش از حد خود خودداری کنید. مهم است که متمرکز بمانید. تنوع بخشیدن به عنوان یک هنرمند لزوماً به معنای گسترش در چندین ژانر نیست. در واقع، تمرکز و تثبیت در سبک خود می تواند سودمند باشد تا آثار هنری شما مارک دار و قابل تشخیص باشند. اگر فقط برای گالری ها نقاشی تولید می کنید، ممکن است نتوانید از این طریق امرار معاش کنید. اما اگر به عنوان مثال، چاپی نیز تهیه کنید و آنها را در رسانه های اجتماعی بفروشید، می توانید به طور قابل توجهی درآمد بیشتری داشته باشید.
۲. بازاریابی هنر مخاطبان شما را گسترش می دهد
در ادامه ی مقاله ی ۵ نکته ی مهم در رسیدن به موفقیت هنری همان طور که می دانید در این عصر دیجیتال، قابل مشاهده بودن به معنای نمایش آثار هنری خود در یک وب سایت و رسانه های اجتماعی اختصاصی است. بسیاری از هنرمندان در مورد کارهای خود وبلاگ می نویسند و ویدیوهایی از فرآیند خلاقیت و خلقت خود را در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی به صورت عمومی منتشر می کنند. هنرمندان با تعامل با مردم، جامعه ای از طرفداران را ایجاد می کنند و بدون در نظر گرفتن اینکه در کجای جهان هستند، با آنها تعامل می کنند.
هنگام نمایش آثار خود، روابط عمومی و بیانیه های مطبوعاتی خود را به خاطر بسپارید. روزنامههای محلی و وبسایتها و وبلاگهای محلی «چه خبر است» از داستانها استقبال میکنند. در مورد هنر و داستان خود بنویسید و قبل از افتتاحیه آن را ارسال کنید.
هنگامی که دنبال کننده ای دارید، می توانید نظر عمومی داشته باشید و دعوت به مصاحبه کنید. در همین حال، تک نگاری خود را بنویسید، کتاب های هنرمندان، کمیک، کتاب های مصور کودکان یا خاطرات خود را بنویسید. بدیهی است که این کارها زمان بر است، اما پاداش دهنده است و به سرمایه خلاق شما می افزاید.

وقتی مجموعهای از آثار اصلی برای فروش دارید، نمایشگاههای هنری محلی، ملی و بینالمللی را جستجو کنید تا بتوانید آثار خود را به نمایش بگذارید و بفروشید. برخی از نمایشگاه ها فضای غرفه را می فروشند و برخی دیگر به شما اجازه می دهند یک یا چند اثر را به نمایش بگذارید. اگر غرفه دارید، ممکن است بتوانید چاپ های خود را نیز در صورت داشتن آنها بفروشید. مطمئن شوید که تمام ادبیاتی را که برای شما ارسال می کنند بخوانید و مطابق دستورالعمل های آنها بمانید.
از نامرئی شدن خودداری کنید. اگر هنر خود را بازاریابی نمی کنید، هیچ کس نمی داند شما کی هستید یا چه کار می کنید. فقط آویزان کردن هنر شما در یک گالری به این معنی نیست که به فروش خواهد رسید. برگزاری یک نمایشگاه و ماه ها یا سال ها ساکت ماندن، هنر شما را نمی فروشد. بسیاری از هنرمندان تمایل دارند که با فکر بازاریابی طرد شوند. اجازه ندهید این احساس شما را فلج کند. بهترین کار این است که تلاش های بازاریابی خود را متنوع کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهترین کار را دارند.
۳. مشاغل آزاد و مشاوره
دو گزینه عالی برای کسب درآمد منظم. برای نویسندگان، کاریکاتوریست ها، تصویرگران و هنرمندان دیجیتال، حجم قابل توجهی کار روی پلتفرم های مستقل مانند Upwork وجود دارد. اگر نمونه کار دارید، می توانید بهترین قطعات خود را در پروفایل خود آپلود کنید. بسته به کیفیت کارتان، ممکن است خیلی سریع مشتری پیدا کنید. هدف این است که این روابط را تقویت کنید تا بتوانید مشتریان مکرر و کار منظم در زمینه خود داشته باشید.
پلتفرمهای فریلنسینگ درصدی از پرداختهای شما را میگیرند که با انجام کارهای خود با بررسیهای خوب، کاهش مییابد. آنها یک سرویس میانجیگری قوی دارند و از یک سرویس Escrow دارای مجوز استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان شما مبلغ قرارداد را به شما پرداخت می کنند. کل تراکنش با مشتری شما بر روی پلتفرم انجام می شود، که تضمین هایی را ارائه می دهد که اگر به تنهایی کار کنید، دستیابی به آنها دشوار است. بانکهای شغلی مانند «Americans for the Arts» وجود دارد که میتوانید در آنها برای مشاغل بیشماری در هنر درخواست دهید.
قبل از اینکه هیجان زده شوید، باید درک کنید که رقابت در این پلتفرم ها شدید است. اما اگر به درخواست کاری که به آن علاقه دارید ادامه دهید و به بهبود مشخصات و نمونه کار خود ادامه دهید، به احتمال زیاد شروع به برنده شدن در کار خواهید کرد. اگر هر دو طرف از کار شما راضی هستند، می توانید از مشتریان خود درخواست تکرار کار کنید. این یک نوع معامله است، بنابراین خیلی زود تسلیم نشوید. برای برنده شدن بهترین شغل ها باید برای مدت طولانی در آن باشید.
از طرف دیگر، مشاوره مستقل و فریلنسینگ با استفاده از وب سایت، وبلاگ، رسانه های اجتماعی و لینکدین خود برای یافتن و جلب مشتری ممکن است برای شما جذاب باشد. در حالی که این ممکن است برای شما آزادی به نظر برسد، اما خطراتی در ارتباط با یافتن مشتریان، دریافت حقوق، ارتباطات نادرست و نقض قراردادها وجود دارد.
از رفتن به کار مستقل با چشمان بسته خودداری کنید، زیرا در معرض خطر دریافت حقوق برای کارتان قرار میگیرید، ممکن است حق نسخهبرداری شما نقض شود و روابط سودآور بالقوه ممکن است در جوانی قبل از شکوفا شدن از بین بروند. این یک سناریوی سریع ثروتمند شدن نیست. انتظار داشته باشید که مانند یک شغل معمولی کار کنید، اما بازدهی آن این است که بتوانید از هر کجا و در زمان خود کار کنید.
۴. از هنرمند موفقی که شما او را تحسین می کنید الگوبرداری کنید
مایل به تقلید برای الهام گرفتن، بیوگرافی و صفحات "درباره من" آنها را بخوانید. به حساب های رسانه های اجتماعی آنها نگاه کنید و کاری را که آنها انجام دادند انجام دهید. به عبارت دیگر، فرآیند "موفقیت" آنها را اتخاذ کنید.
به عنوان مثال، بنکسی به خاطر هنر منحصر به فرد گرافیتی و ناشناس بودن مشهورش به موفقیت بزرگی دست یافته است. رسانه های اجتماعی او را قادر ساخته اند تا به ارتفاعات زیادی از موفقیت دست یابد و از قضا، حریم خصوصی و امنیت خود را حفظ کند.
از کپی کردن آثار هنری و نوشتههای هنرمندان دیگر خودداری کنید. کپی کردن کار دیگران و به اشتراک گذاشتن آن به عنوان کار خود سرقت ادبی نامیده می شود. این غیرقانونی است و در صورت پیگرد قانونی می تواند مجازات های قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.
۵. حمایت هنری
در کلیسا و در توسعه هنر قابل توجه بود. یکی از معروفترین نمونهها، مجموعه عظیم کار کلیسا و خانواده ثروتمند مدیچی است که از میکل آنژ در دوران رنسانس در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم در ایتالیا سفارش داده شد. بدون آن حامیان، بعید است که میکل آنژ چنین شاهکارهای ماندگار و مهم تاریخی خلق کرده باشد.
حمایت مالی برای معیشت بسیاری از هنرمندان با ارائه پاداش های مالی، مواد و مکانی برای زندگی و کار برای آنها ضروری بود. بسته به اینکه حامی چه کسی بود، برخی از هنرمندان و نوازندگان با شهرت ماندگار پاداش دریافت کردند. یکی از این نمونه ها Squarcialupi است که اغلب به عنوان مشهورترین موسیقیدان قرن ۱۵ ایتالیا توصیف می شود. با وجود اینکه هیچ یک از موسیقی های او باقی نمانده است، او همچنان در دنیای موسیقی مشهور است، زیرا از حمایت یک حامی خانواده مدیچی برخوردار بود.
برای پیدا کردن حامی خود، میتوانید به کسبوکارها و خیرین کمک کنید. اگر به فضای استودیو یا نمایشگاهی و کلکسیونر آثار خود نیاز دارید، یک حامی با ارتباط خوب می تواند شما و آثارتان را در معرض شبکه های خود قرار دهد.
یک جایگزین، پلتفرم آنلاین Patreon است که در آن میتوانید با اهدای مبالغ ناچیز بهطور منظم، جامعهای از طرفداران ایجاد کنید که بهعنوان حامی فعالیت میکنند.

تعداد فزایندهای از کسبوکارهایی که در ایجاد فضای خلاقانه نقش دارند، مشاوران هنری را به جلسات و جلسات طوفان فکری دعوت میکنند. خلاق ها به دلیل الهام گرفتن، قدرت های خلاقانه و تفکر خارج از چارچوب ارزش گذاری می شوند. کسب و کار در سرمایه خلاقیت خود سود می برد و مشاور هنری کارهای ارزشمندی دارد که می تواند آنها را به عنوان متخصص در زمینه خود معرفی کند .
گالری ها گاهی اوقات می توانند به عنوان حامی هنرمندان از طریق افزایش نمایندگی، ارسال آثارشان به نمایش های هنری، نمایشگاه ها و مسابقات عمل کنند. با این حال، همه گالری ها این کار را انجام نمی دهند، و این ترتیبی است که باید با آن مذاکره کنید.
وقتی حامی پیدا کردید، به یاد داشته باشید که ممکن است یک خیابان دو طرفه باشد. از آنها بپرسید که آیا در ازای آن چیزی میخواهند و بیان کنید که آن «چیزی» چیست. قراردادی را تنظیم کنید که در آن همه چیز، از جمله مالکیت شما بر حق چاپ، بیان شده باشد. شما مجبور نیستید کپی رایت خود را تحویل دهید و بهتر است این کار را نکنید مگر اینکه در مورد قیمت مناسب مذاکره کنید. هنگامی که حق چاپ اثر خود را فروختید، دیگر مالک آن تصاویر نیستید و هیچ حق استفاده ای ندارید، مگر اینکه در قرارداد طور دیگری ذکر شده باشد.
بهتر است بلافاصله پس از اتمام هر اثر، مالکیت کپی رایت خود را ثبت کنید. همیشه کار خود را امضا و تاریخ بگذارید، از نماد حق نسخه برداری © استفاده کنید، و هر مرحله/پیش نویس کار خود را با عکس ها و ذخیره ایمن آن پیش نویس ها مستند کنید.

در اکثر کشورها، و بهویژه در کشورهایی که کنوانسیون برن برای حمایت از آثار ادبی و هنری را امضا کردهاند، بلافاصله پس از تکمیل آن اثر، بهطور خودکار مالک حق نسخهبرداری اثر خود هستید. با این حال، هنگامی که صحبت از نقض حقوق حق چاپ به میان می آید، بهترین راه برای اثبات مالکیت شما این است که بلافاصله پس از تکمیل آن را ثبت کنید.
از انجام آن مکالمات دلهره آور درباره شرایط قرارداد حمایت خود، از جمله حفاظت از حق نسخه برداری خودداری کنید. در حالی که شما برای کمک بسیار سپاسگزار خواهید بود، یک حامی ثروتمند یا با ارتباط خوب می تواند به شما کمک کند، داشتن توافق نامه به صورت کتبی ضروری است.
ارتباطات نادرست بین شرکای تجاری هر روز اتفاق می افتد. تعداد شگفت انگیزی از مردم نمی دانند که حق چاپ چگونه کار می کند. با گفتگوی باز و قراردادهای امضا شده، خطرات خود را کاهش دهید. اکثر مشتریان بالقوه اهمیت داشتن یک قرارداد را درک می کنند، بنابراین از شروع یک توافق نامه کتبی نترسید.
ممکن است در مورد نزدیک شدن به یک حامی بالقوه در مورد این جزئیات قانونی، عصبی شوید. اما به یاد داشته باشید که در این فرآیند، شما مسیرهای کاغذی قابل اثباتی از سرمایه خلاق خود ایجاد خواهید کرد. این برای شما و کار و میراث زندگی شما ارزش زیادی دارد. بهترین شانس!
دیدگاهی ثبت نشده است