لوازم-یدکی-دیزل-ژنراتور

لوازم یدکی دیزل ژنراتور

امروزه یکی از معیار های خرید ژنراتور قابلیت دسترسی به قطعات و لوازم یدکی ژنراتور پس از خرید می باشد. ژنراتور دستگاهی است که وجود آن در بیش تر صنایع ضروری است

صفحه اصلی/مقالات/لوازم یدکی دیزل ژنراتور
بازدید کل : ۱۹۵ -بازدید امروز : ۱

امروزه یکی از معیار های خرید ژنراتور قابلیت دسترسی به قطعات و لوازم یدکی ژنراتور پس از خرید می باشد. ژنراتور دستگاهی است که وجود آن در بیش تر صنایع ضروری است. قطعات داخل ژنراتور ممکن است مدتی پس از کار فرسوده و غیر قابل استفاده شوند. در این صورت قطعات باید تعویض شوند. در این مقاله با بررسی لوازم یدکی ژنراتور همراه با شما عزیزان هستیم.

ژنراتور چیست؟

ژنراتور دستگاهی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریسته تبدیل می کند و خروجی آن، نیروی برق است. استفاده از این دستگاه معمولا در شرایطی صورت می گیرد که برق به صورت موقت قطع شده باشد یا به طور کلی برق در دسترس نباشد. امروزه صنایع زیادی مانند صنعت معدن جهت انجام کار خود به ژنراتور نیاز دارند.

 لوازم یدکی دیزل ژنراتور

لوازم یدکی ژنراتور ها شامل قطعات الکتریکی، جانبی و موتوری می باشد. در هنگام تعمیر ژنراتور وجود این قطعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بسیاری از شرایط عدم وجود یکی از این قطعات یا خراب شدن آن ها می تواند به طور کلی دستگاه راه از کار انداخته و کار را فلج کند. استفاده از لوازم یدکی غیر استاندارد مدتی بعد از تعمیر دیزل ژنراتور خود را نشان می دهند و باعث خرابی دستگاه می شوند. بنابراین لازم است که حتما از لوازم یدکی با کیفیت و استاندارد در سرویس دیزل ژنراتور استفاده کنید.

هزینه سرویس دیزل ژنراتور

همان طوری که گفته شد در برخی از صنایع وجود دیزل ژنراتور بسیار ضروری است. هنگامی که دیزل ژنراتور دچار نقص فنی می شود ممکن است که این نقص ناشی از خرابی یکی از قطعات و لوازم یدکی ژنراتور باشد. در این صورت دیزل ژنراتور باید سرویس و تعمیر شود. هزینه سرویس دیزل ژنراتور بستگی به عوامل مختلفی دارد. مهم ترین عامل تاثیر گذار در هزینه تعمیر دیزل ژنراتور، نوع قطعه خراب شده می باشد. همان گونه که گفته شد ژنراتور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که قیمت هر قطعه با قطعات دیگر متفاوت است. بسته به این که کدام قطعه از ژنراتور خراب شده باشد هزینه سرویس دیزل ژنراتور ممکن است متفاوت باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه سرویس ژنراتور کیفیت قطعات به کار رفته می باشد. قطعات استاندارد و با کیفیت دارای قیمت بیش تری می باشند در صورتی که در تعمیر ژنراتور از قطعات استاندارد و با طول عمر بیش تر استفاده شود صد در صد هزینه سرویس بیش تر خواهد بود.

انواع قطعات دیزل ژنراتور؛

لوازم و قطعات مربوط به ژنراتور به دو گروه طبقه بندی می شوند:

۱- قطعات مربوط به دیزل؛ این قطعات شامل قطعاتی مانند بلوک سیلندر، میل بادامک، میلنگ، چرخ دندانه، سر سیلندر، کلیه واشر ها، یاتاقان های ثابت و متحرک، شاتون، میل سوپاپ، قطعات مربوط به سیستم خنک کاری مانند واتر پمپ، ترموستات، پروانه، رادیاتور، کلیه سیستم های مربوط به روغن کاری از جمله اویل پمپ و اویل کولر، سیستم مربوط به سوخت رسانی، سنسور، انژکتور، پمپچه، کلیه فیلتر ها شامل فیلتر روغن، فیلتر جدا کننده آب از سوخت، فیلتر گازوئیل، فیلتر هوا، شاسی کامل، لاستیک ها و .... می باشد.

۲- قطعات مربوط به سیستم الکترونیکی؛  این گروه از قطعات شامل قطعاتی مانند سنسور های آب، روغن، فشار روغن، سطح آب، سنسور سطح سوخت، سنسور سطح روغن، شیر برقی، قطع کن، سیستم گرمکن آب و روغن و ... می باشد.

قطعات و لوازم یدکی دیزل ژنراتور را از کجا بخریم؟

حتی اگر به خوبی از ژنرانور محافظت کنید و کلیه نکات ایمنی را رعایت کنید ژنراتور پس از مدتی ممکن است دچار نقص فنی شود. چرا که قطعات آن طول عنر مشخصی داشته و پس از مدتی ممکن است این طول عمر به پایان رسیده و دستگاه دچار نقص فنی شود. به کار بردن قطعات غبر استاندارد در ژنراتورموجب آسیب دیدگی و خرابی دستگاه بعد از مدت زمان معینی خواهد شد. بنابراین سعی کنید از قطعات استاندارد و با کیفیت جهت تعمیر و سرویس ژنراتور استفاده کنید. امروزه یافتن مرکزی که قطعات با کیفیت و استاندارد را به مشتری ارائه دهد برای افراد به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است.

افراد به منظور اجاره دیزل ژنراتور و ژنراتور سایلنت می توانند به سایت اینترنتی ما به آدرس (http://www.tavangostar.com) مراجعه و جهت ثبت سفارش خود اقدام نمایند.

banner