درمان بیمارستانی هموروئید

بیماری همورئید از علائم تا درمان سریع

همورئید (بواسیر) توده هایی در داخل و اطراف مقعد هستند. این توده ها به دلیل تورم وریدها بوجود می آیند و اغلب پس از چند روز ...

صفحه اصلی/مقالات/بیماری همورئید از علائم تا درمان سریع
بازدید کل : ۱۳۰ -بازدید امروز : ۱

همورئید (بواسیر) توده هایی در داخل و اطراف مقعد هستند. این توده ها به دلیل تورم وریدها بوجود می آیند و اغلب پس از چند روز به خودی خود بهبود می یابند. کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای درمان و پیشگیری از هموروئید انجام دهید که در این مقاله به تشریح آن ها می پردازیم.

علائم و نشانه های هموروئید

به طور کلی منشأ و دلیل بروز هموروئید هنوز کاملا مشخص نیست، اما می توان گفت عواملی مانند یبوست طولانی مدت، برداشتن وزنه های سنگین، روابط جنسی مقعدی، عدم رعایت بهداشت و... احتمال بروز بواسیر با همان هموروئید را افزایش می دهند.

علائم این عارضه نشیمنگاهی عبارتند از:

  • خونریزی قرمز روشن از ناحیه
  •  خارش و سوزش ناحیه اطراف مقعد
  • مشاهده مخاط داخل لباس زیر یا روی دستمال توالت
  • توده های اطراف مقعد
  • احساس درد و ناراحتی در هنگام دفع مدفوع
  • درد و سوزش در ناحیه اطراف مقعد

 بیماری همورئید از علائم تا درمان سریع

چگونه می توانید توده های هموروئید را درمان یا پیشگیری کنید؟

برای پیشگیری و درمان هموروئید به موارد زیر توجه داشته باشید.

مقدار زیادی مایعات بنوشید

مواد غذایی حاوی فیبر بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانید

نکات بهداشتی را رعایت کنید

پوست اطراف مقعد خود را تمیز و خشک نگه دارید

به طور منظم ورزش کنید.

برای جلوگیری از یبوست مصرف الکل و کافئین (مانند چای، قهوه و کولا) را کاهش دهید

هنگام مدفوع زیاد فشار نیاورید

مسکن های حاوی کدئین را مصرف نکنید، زیرا می توانند باعث یبوست شوند

در صورت خونریزی از مصرف ایبوپروفن خودداری کنید

بیش از زمان مورد نیاز خود را در توالت صرف نکنید

درمان بیمارستانی برای هموروئید

اگر بعد از درمان‌های خانگی بهبودی در وضعیت بواسیر شما ایجاد نشد، می توانید به بسته به جنسیت خود به یک دکتر متخصص بواسیر خانم یا آقا مراجعه کنید.

پزشک متخصص می تواند بر اساس وضعیت شما بهترین درمان را پیشنهاد دهد، این درمان ها می تواند شامل مصرف دارو یا استفاده از روش های درمانی بیمارستانی باشد.  

درمان بیمارستانی برای هموروئید

درمان بدون جراحی

درمان های رایج بیمارستانی عبارتند از:

۱ - بستن نوار لاستیکی: یک نوار در اطراف توده های شما قرار می گیرد تا آنها را از بین ببرد

۲ - اسکلروتراپی: مایعی به توده های شما تزریق می شود تا آنها را منقبض کند

۳ - الکتروتراپی: یک جریان الکتریکی ملایم به توده های بواسیر اعمال می شود تا آنها را منقبض کند

۴ - انعقاد مادون قرمز: یک نور مادون قرمز برای قطع خون رسانی به توده های شما استفاده می شود تا آنها را منقبض کند.

برای این نوع درمان ها نیازی به بیهوشی نیست و تنها ناحیه بی حس خواهد شد. لذا شما می توانید در همان روز به خانه بروید.اگر این درمان‌ها جواب نداد، ممکن است برای برداشتن توده ها به جراحی نیاز داشته باشید.

عمل جراحی

درمان های جراحی عبارتند از:

۵ - هموروئیدکتومی: توده ها به روش جراحی عادی بریده شده است

۶ - هموروئیدوپکسی منگنه‌دار: در این روش زخم ها و توده ها شما به داخل مقعد منگنه می‌شوند.

۷ - بستن شریان هموروئیدی: از بخیه ها برای قطع خون رسانی به توده ها استفاده می شود تا آنها کوچک شوند.

معمولاً برای این نوع درمان باید تحت بیهوشی انجام شوند و ممکن است لازم باشد تا بیش از یک روز در بیمارستان بمانید.

درمان هموروئید با لیزر

هدف از لیزر هموروئید این است که جریان خون را به شبکه هموروئیدی با انعقاد لیزری شاخه های شریان رکتوم متوقف کند. در حین این عمل، یک پروب کوچک به هموروئید وارد می شود تا پرتو لیزر متمرکزی را به توده ها بتاباند. با تاباندن اشعه لیزر توده های بواسیر سوزانده می شوند و رگ های خونی داخل هموروئید مسدود می شود، بنابراین هموروئید بدون درد زیاد کوچک می شود.

حدود ۳ ضربه پرتوهای لیزر ۱۲ واتی با طول موج ۱۴۵۰ نانومتر در راس هموروئید شلیک می شود. پرتوهای لیزر باریک هستند تا به بافت های مجاور بدن آسیبی نرسانند. هم چنین انرژی لیزر مورد استفاده دقیقاً تعیین می شود تا توده هموروئید را کاهش دهد و جریان خون را به شبکه هموروئیدی متوقف کند به این ترتیب پرتو لیزر رشد هموروئید را متوقف کند. این روند روی هر بواسیر به طور جداگانه تکرار می شود، سپس با کوبیدن سرد و ملایم روی ناحیه عمل به پایان می رسد.

بعد از عمل لیزر هموروئید

پس از برداشتن بواسیر با لیزر، شما را به اتاق استراحت می‌برند تا بتوانید دوباره راه بروید. تا زمانی که اثر بیهوشی (محلی یا کمری) از بین برود، تحت نظر خواهید بود.

هنگامی که اثر داروی بیهوشی از بین می رود، ممکن است کمی احساس ناراحتی یا درد کنید (که بسیار خفیف است) و محل عمل جراحی ممکن است کمی بعد از عمل متورم شود. پزشک به شما داروهایی می دهد که به شما کمک می کند احساس راحتی کنید و درد را از بین ببرید.

در همان روز از بیمارستان (یا کلینیک) مرخص می شوید و نیازی به مصرف مکرر مسکن ندارید، اما اگر احساس درد غیر قابل تحمل داشتید می توانید از مسکن های تجویز شده برای تسکین کمک بگیرید.

حرکت روده پس از برداشتن بواسیر ممکن است مدتی طول بکشد تا به حالت عادی برگردد، بنابراین این امکان وجود دارد که بیمار در حین اجابت مزاج احساس سوزش خفیفی در ناحیه مقعد داشته باشد. 

بعد از عمل لیزر هموروئید

توجه به این نکته ضروری است که موفقیت عمل لیزر بواسیر داخلی به تجربه پزشک و میزان پایبندی شما به دستورات پزشک در مورد عادات دفع مدفوع روزانه و کیفیت غذایی که می خورید بستگی دارد. هزینه جراحی هموروئید با لیزر، بسته به دستمزد پزشک،

خدمات کلینیک و شدت بیماری متغیر است. اما این هزینه جراحی هموروئید با لیزر به نسبت نتایج قابل قبول و هم چنین درمان کم عارضه و تقریبا کم درد ارزشمند است.‌

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی پیرامون بیماری نشیمنگاهی همورئید ارائه شد. ابن عارضه معمولا خطرناک نیست و ممکن است برای افراد مختلف اتفاق بیفتد، اما احتمال ابتلا به آن در افرادی که رژیم غذایی ناسالم دارند با افزایش سن افرایش می یابد. درمان های مختلفی برای همورئید وجود دارد که یکی از رایج ترین و کارآمدترین آن ها درمان همورئید با لیزر است. در این نوشتار هم چنین اطلاعاتی پیرامون چگونگی انجام این درمان و هزینه جراحی همورئید با لیزر ارائه شد. معمولا استفاده از این درمان ها زمانی شروع می شود که بیمار پس از گذشت یک هفته از ابتلا به این عارضه و با درمان های خانگی بهبود نیابد.

برگرفته از وب سایت کلینیک درمان هموروئید ماه درمان https://mahdarman.com/

banner