ادکلن ورساچه صورتی

فرهنگ مختلف در استفاده از عطر

صفحه اصلی/مقالات/فرهنگ مختلف در استفاده از عطر

فرهنگ مختلف در استفاده از عطر

با استفاده از عطر، روح خود را لمس می کنید! عطرها یادآور زیباترین خاطراتی هستند که شاید روزی، بخش مهمی از زندگی ما محسوب می شدند. انتخاب ادکلن و عطر از برندهای معروف با کیفیت اصل، درجه یک و با ماندگاری بالا کمک می کند تا ماندگارتر باشیم و احساس بهتری نسبت به خودمان پیدا کنیم.

ادکلن ورساچه صورتی

ادکلن ورساچه صورتی

تاریخچه استفاده از عطر در فرهنگ های مختلف

نظرات و ارزش های مربوط به استفاده از عطر در فرهنگ های مختلف، بسیار متفاوت است. مثلاً در جوامع غربی مثل اروپای غربی و ایالات متحده، استفاده از عطر به منظور بیان هویت فرد خواهد بود در چنین جوامعی خرید عطر گران قیمت و اصل، نوعی نماد اجتماعی بالا محسوب می شود. در این جوامع عطرهای برند و لوکس، مثل عطر ورساچه، بسیار به چشم می خورد. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در چنین جوامعی، بالا بودن قیمت ادکلن ورساچه اصل، اصلا اهمیتی ندارد و به عنوان هدیه، یک پیشنهاد عالی و ارزشمند محسوب می شود.

در جوامع خاورمیانه عطرها، ریشه تاریخی و فرهنگی عمیقی دارند. استفاده از عطر با رایحه های سنتی در خاورمیانه بسیار به چشم می خورد. این سبک عطرها برای مناسبت های مذهبی و حتی محیط های مهمانی استفاده می شوند.

در جوامع آسیایی مثل هند، چین و ژاپن، از عطرها در اعمال معنوی و همینطور اموری مثل یوگا و متافیزیک و ارتباط با خدا استفاده می شوند. در سیستم های طب سنتی هند، عطر جایگاه بسیار ویژه ای دارد و حتی روغن های معطر نیز می توانند خاصیت درمانی بیشتری داشته باشند.

در جوامع آفریقایی از گیاهان و رزین ها برای تولید عطر استفاده می شود. در این جوامع استفاده از عطر بیشتر مربوط به بیان هویت و میراث فرهنگی است. در جوامع آفریقایی اعتقاد بر این است که عطر خاصیت شفا دهنده و محافظت از انسان در برابر انرژی های منفی دارد.

در جوامع بومی نیز استفاده از عطر برای ایجاد ارتباط بین دنیای فیزیکی و معنوی خواهد بود.

تفاوت های فرهنگی در استفاده از عطر

عطر به عنوان هدیه در بسیاری از فرهنگ های جهان جا افتاده است. اما در یک بررسی کلی استفاده از عطر به عنوان هدیه، بیشتر در فرهنگ های غربی دیده می شود. البته عطرهای لوکس و گران قیمت! عطر در خاورمیانه اهمیت فرهنگی بسیار عمیقی دارد و به نوعی نشان از تجمل و مهمان نوازی است. منظور از نماد تجمل، بیشتر مربوط به عطرهایی است که از مواد کمیاب تولید می شوند و نت های به کار رفته در این عطرها بسیار نادر است. در ایران نیز عطر به عنوان یک هدیه ماندگار شناخته می شود. عطر شنل بلو از معروف ترین عطرهای مردانه پرطرفدار است که معمولاً به عنوان هدیه نیز عرضه می شود. نت ابتدایی این عطر شامل گریپ فروت، لیمو و پرتقال است. ادکلن شنل بلو برای آقایان سخت پسند یک هدیه بی نظیر محسوب می شود.

در بسیاری از مراسم مذهبی در فرهنگ های باستانی مصر و هند، از عطر به عنوان وسیله ای برای تطهیر و تکریم و همینطور ارتباط با خدا یاد شده است. این عطرها معمولاً بوی تندی دارند و برای نیایش و نذورات مورد استفاده قرار می گیرند. در این جوامع، عطر نماد برکات و لطف الهی محسوب می شود.

در ایران و بسیاری از کشورهای مدرن دنیا، معطر بودن به عنوان یک وجه اجتماعی بسیار ارزشمند محسوب می شود. عطرها عمیقاً در آداب و رسوم اجتماعی ریشه دوانده اند. بسیاری از مدیران شرکت، افراد سرشناس و ... از ادکلن ورساچه اصل که برند بسیار معروفی است، استفاده می کنند. استفاده از عطر در مهمانی، مراسم های مهم شادی و غم، سمینارها و سایر مجامع نیز استفاده می شود.

سه برند مطرح عطر در فرهنگ های مختلف

در این قسمت به بررسی سه برند برتر عطر گوچی، ورساچه و شنل می پردازیم.

برند گوچی از معتبرترین برندهای لوکس دنیا بوده و در سال ۱۹۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. اولین عطر برند گوچی، عطر زنانه به اسم Gucci No 1 بود که با استقبال زیادی روبرو شد. شعار این برند ماندگاری کیفیت عطرهای مختلف است.

عطر گوچی فلورا با غلظت ادو پرفیوم از لوکس ترین عطرهای زنانه محسوب می شود. طبع رایحه این عطر شیرین و ملایم است. نت های برتر عطر گوچی فلورا، پرتقال ماندارین، گل صد تومانی و مرکبات است. نت های پایه نیز شامل نعناع، چوب صندل، فلفل صورتی و رز است. این عطر ساخت کشور ایتالیا است.

ادکلن گوچی گیلتی زنانه مخصوص چهار فصل بوده و طبع شیرین و ملایم دارد. این محصول دارای غلظت ادوتویلت بوده و نت های پایه آن پچولی، کهربا، مشک سفید، نعناع فلفلی و وانیل است.

اگر به دنبال احساسی ترین و بهترین ادکلن های گوچی هستید میتوانید ادکلن گوچی راش را انتخاب کنید. قیمت ادکلن گوچی راش نسبتاً بالا است.

حس اعتماد به نفس، طراوت و شادی از مهمترین ویژگی های ادکلن شنل محسوب می شود. کوکو شنل یکی از عطرهای معروف زنانه محسوب می شود که رایحه آن گرم و برگرفته از نعناع هندی است. ادکلن کوکو اشپای شنل نیز به واسطه رایحه قوی بالزامیک، بسیار طرفدار دارد. در نهایت عطر بلو شنل مردانه با رایحه ترکیبی گریپ فروت، عود و زنجبیل بسیار پرطرفدار است.

ادکلن ورساچه کریستال نویر مشکی با رایحه شرقی، گرم و گلفام بسیار پرفروش است. ورساچه برایت کریستال که با عنوان ورساچه صورتی شناخته می شود یک عطر خنک و تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. ورساچه پور فمه دیلن بلو نیز به واسطه رایحه گرم خود در فصل پاییز و زمستان بیشترین تقاضا را دارد.

ادکلن ورساچه مشکی

ادکلن ورساچه مشکی

کلام آخر

قیمت عطر شنل زنانه به نسبت برندهای دیگر گرانتر است. ماندگاری این ادکلن ها سبب شده تا با اندکی افزایش قیمت روبرو باشد. از سوی دیگر برندهای گوچی و شنل نیز توانسته اند وارد میدان رقابت شوند. هدف ما برتر نشان دادن یک برند به نسبت برند دیگر نیست. اما موضوع از این قرار است که به طور کلی خرید ادکلن اصل سبب می شود تا مدت ها از بابت کیفیت محصول اطمینان کامل داشته باشید. شنل و گوچی دو برند عالی برای هدیه به عزیزانتان است. ورساچه یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی است که می خواهند شخصیت اجتماعی بالایی داشته باشند.

banner