معرفی بهترین و ارزان ترین روش برای مهاجرت به آمریکا | لایزرو

مهاجرت به آمریکا می‌تواند یک تصمیم مهم و پرچالشی است، برای مهاجرت به آمریکا، باید روشی را که متناسب با شرایط شماست انتخاب کنید

صفحه اصلی/مقالات/معرفی بهترین و ارزان ترین روش برای مهاجرت به آمریکا | لایزرو

معرفی بهترین و ارزان ترین روش برای مهاجرت به آمریکا | لایزرو

معرفی بهترین و ارزان ترین روش برای مهاجرت به آمریکا | لایزرو

مهاجرت به آمریکا می‌تواند یک تصمیم مهم و پرچالشی است، برای مهاجرت به آمریکا، باید روشی را که متناسب با شرایط شماست انتخاب کنید. این می‌تواند شامل مهاجرت خانوادگی، مهاجرت تحصیلی یا کاری و یا براساس برنامه های ویژه مهاجرتی مانند قراردادهای سرمایه گذاری ایالات متحده یا ثبت نام در لاتاری باشد.

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به آمریکا، دریافت ویزا است. بسته به نوع مهاجرت، شما باید ویزای مناسب را برای خود درخواست کنید. به عنوان مثال، برای مهاجرت تحصیلی یا کاری می‌توانید از ویزای H1-B (برای کار) یا ویزای F-1 (برای تحصیل) استفاده کنید.

از نوع ویزا که بگذریم لازم است قبل از مهاجرت به آمریکا، باید با قوانین مهاجرتی و سیستم حقوقی آمریکا آشنا شوید. همچنین، بسته به نوع مهاجرت، باید درخواست خود را به مراجع مهاجرتی (مثل سفارت آمریکا یا دفتر مهاجرتی USCIS) ارائه دهید و پروسه ارزیابی و تصویب را طی کنید.

برای یک مهاجرت اصولی و درست داشتن مهارت در زبان انگلیسی بسیار مفید است. زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند در امور روزمره، مطالعه، شغل و برقراری ارتباط با دیگران موفق عمل کنید. در صورتی که زبان انگلیسی را به خوبی بلد نیستید، می‌توانید قبل از مهاجرت به آمریکا در دوره‌های آموزشی زبان شرکت کنید.

مسئله بعدی تطبیق فرهنگی است، مهاجرت به یک کشور جدید به همراه خود تغییراتی در فرهنگ و زندگی دارد. شما باید آماده باشید با تفاوت‌های فرهنگی روبرو شوید و به سرعت به فرهنگ و زندگی جدیدتان سازگار شوید.

همانطور که در مقدمه بالا خواندید به طور خاص مهاجرت به آمریکا و به طور کلی مهاجرت پروسه های زیادی با خود به همراه دارد و در هر مرحله لازم است شرایط تعریف شده آن مرحله را داشته باشید یا خود را با آن شرایط وفق بدهید تا بتوانید مهاجرت کرده و در کشور مقصد زندگی کنید.

اما ما یک روشی را برای مهاجرت به آمریکا به شما پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید خیلی راحت تر و کم هزینه تر اقامت آمریکا را دریافت کنید، نام این روش لاتاری گرین کارت آمریکا است.

لاتاری

لاتاری گرین کارت (Green Card Lottery) یا همان برنامه حفظ تنوع نژادی، یکی از راه‌های اخذ ویزای دائم ایالات متحده آمریکا است. این برنامه توسط وزارت خارجه آمریکا هر ساله برگزار می‌شود و به شهروندان کشورهایی که نسبت به دیگر کشورهای جهان تعداد کمی مهاجر در آمریکا دارند، فرصتی را برای دریافت ویزا آمریکا فراهم می‌آورد.

برنامه لاتاری گرین کارت به صورت تصادفی هر سال افرادی را که در آن شرکت کرده اند انتخاب می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درخواست اخذ ویزای لاتاری را ارائه کنند. اگر برنده لاتاری گرین کارت شوید، شما و خانواده‌تان (همسر و فرزندان تحت ۲۱ سال) می‌توانید برای سکونت دائم در ایالات متحده درخواست کنید و بعداً به شهروندی آمریکا درآیید.

مهلت‌ها و قوانین مربوط به لاتاری گرین کارت هر سال تغییر می‌کنند، بنابراین بهتر است به لینک یا صفحه زمان شروع، پایان و مهلت ثبت نام در لاتاری (در ایران) مراجعه کنید تا از اطلاعات جدید در مورد زمان شروع، زمان پایان و دستورالعمل ثبت نام لاتاری مطلع شوید.

شرایط ثبت نام در لاتاری

شرایط ثبت نام لاتاری بسیار آسان است، برای شرکت در لاتاری نیازی به برخورداری از دانش زبان یا مدرک زبان انگلیسی نیست در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید می‌توانید در لاتاری شرکت کنید.

  1. متولد کشور های مجاز برای شرکت در لاتاری باشید.

  2. دیپلم ۱۲ ساله داشته باشید اگر نه لازم است ۲ سال سابقه کار قابل اثبات داشته باشید.

الزام به داشتن پاسپورت از دوره ۲۰۲۴ برداشته شده است اکنون ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت انجام می‌شود. ارائه پاسپورت به بعد از برنده شدن در لاتاری موکول شده است.

زمان ثبت نام در لاتاری

زمان دقیق شروع ثبت نام لاتاری تقریباً از ۲ هفته قبل مشخص می‌شود، لاتاری هر ساله از اوایل مهر ماه شروع شده و اواسط آبان ماه به اتمام می‌رسد. مهلت ثبت نام در لاتاری چیزی حدود ۳۱ روز است، پیشنهاد به شما این است که در روزهای ابتدایی لاتاری ثبت نام خود را تکمیل کنید، در روز های پایانی ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و ممکن است ثبت فرم شما با خطا انجام شود.

پیش ثبت نام لاتاری

ثبت نام در لاتاری در تاریخ معینی شروع شده و به پایان می‌رسد و در هر سال یکبار اتفاق می‎افتد در صورتی که در تاریخ معین شده در این برنامه ثبت نام نکنید، تا شروع دوره بعدی بایستی منتظر بمانید. در سایت رسمی لاتاری امکان پیش ثبت نام وجود ندارد و نمی‌توانید قبل از شروع لاتاری در آن ثبت نام کنید.

ما در وب سایت لایزرو شرایطی را فراهم کرده ایم تا متقاضیان شرکت در برنامه لاتاری بتوانند فرم ثبت نام در لاتاری را از قبل تکمیل کنند و در زمان شروع لاتاری جزء اولین کسانی باشند که در این لاتاری ثبت نام می‌شوند. برای پیش ثبت نام در لاتاری تنها کافیست به سایت لایزرو مراجعه کرده و فرم لاتاری را تکمیل کنید.

سخن پایانی

مهاجرت از راه لاتاری آسان ترین روش مهاجرت به آمریکا است، سایر روش ها چالش های متعددی را با خود به همراه دارند. لازمه مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری ثبت نام در این برنامه و برنده شدن در آن است پس از برنده شدن در لاتاری چند مرحله اداری را می‌گذرانید و پس از آن گرین کارت شما صادر شده پس از آن به آمریکا مهاجرت می‌کنید. آیا در اطرافیان شما کسانی که از راه لاتاری به آمریکا مهاجرت کرده اند وجود دارند؟

banner