هلدر تراشکاری

معرفی ۵ مرکز خرید عمده هلدر تراشکاری در تهران

تهران، شهری پویا و پرانرژی است که در آن تجارت و بازرگانی به عنوان یکی از رکن‌های اصلی اقتصاد شهر محسوب می‌شود. در این شرایط، مراکز خرید عمده هلدر تراشکاری به عنوان گزینه‌های حیاتی در زنجیره تأمین و فروش محصولات صنعتی جای می‌گیرند. در زیر به معرفی ۵ مرکز خرید عمده هلدر تراشکاری در تهران پرداخته‌ایم:

صفحه اصلی/مقالات/معرفی ۵ مرکز خرید عمده هلدر تراشکاری در تهران

تراشکاری یکی از فرآیندهای اصلی ماشین‌کاری است. در آن قطعات فلزی یا دیگر مواد به وسیله براده‌برداری به شکل مورد نیاز درمی‌آیند. این فرآیند توسط دستگاه تراش انجام می‌شود که در آن قطعه کار به دور محور خود می‌چرخد در حالیکه ابزار برش ثابت است یا به آرامی حرکت می‌کند. مهمترین اجزای ترشکاری هلدر تراشکاری میباشد. در ادامه به معرفی بهترین فروشنده‌های عمده هلدر تراشکاری در تهران و معرفی و کارایی آن میپردازیم.

هلدر تراشکاری

۵مرکز خرید عمده هلدر تراشکاری در تهران

۱.کینگ ابزار

فروشگاه کینگ ابزار با سالها تجربه در صنعت ترشکاری و فرزکاری یکی از فروشندگان عمده هلدر تراشکاری میباشد.

۲.ابزار ماتریس

مجوعه ابزار ماتریس سالهاست در زمینه‌ی خرید و فروش عمده ابزار صنعتی ، ابزار قالب سازی ،  ابزار تراشکاری ، ابزار جوشکاری و ابزار پرداخت کاری و هلدر تراشکاری فعالیت دارد.

۳.ابزارسل

ابزار سل با ارائه انواع برند های ابزار در گروه‌های مختلف و فروش عمده ابزار و انواع هلدر تراشکاری، تلاش می کند نیازهای متفاوت مشتریان را تامین نماید.

۴.فیدار ابزار

فیدار‌ابزار به عنوان یک مرجع تخصصی جهت بررسی ابزارآلات صنعتی در ایران می باشد.که در خصوص ابزارآلات تراشکاری و فروش عمده ابزار و هلدر تراشکاری فعالیت دارد.

۵.تدبیر پاسارگاد نوآور

مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور به عنوان یک تامین کننده و تولید کننده با تجربه و متخصص انواع لوازم تراشکاری، توانسته است به عنوان مطمئن‌ترین تامین کننده انواع هلدر تراشکاری در بازار ایران شناخته شود. انواع این محصول که در شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور به شما به فروش می‌رسند از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شده‌اند و در طول پروسه طراحی این دسته از محصولات از به روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. به همین خاطر است که کیفیت انواع لوازم تراشکاری در مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور تضمین شده است. بنابراین اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد خرید انواع هلدر تراشکاری را دارید میتوانید با مراجعه به سایت تدبیر پاسارگاد نوآور از خدمات باکیفیت این مجموعه بهره‌مند شوید.

تراشکاری چیست؟

در ادامه مطلب بالا برای معرفی بیشتر هلدر تراشکاری باید ابتدا شناخت کامل از تراشکاری داشته باشید. پس در واقع متوجه شدیم که تراشکاری به فرآیندی که جهت تولید قطعه ای صنعتی که می بایست به شکلی خاص باشد و برای تولید آن می بایست قطعه را با چیزی برش و تراش دهیم میگویند. این قطعه ممکن است فلزی باشد ، چوب ، سنگ و یا هر جسم جامدی باشد که با تراشیدن به شکل دلخواه در می آید. معمولا و اکثر قطعات صنعتی از جسم فلزی تشکیل شده اند و برای تراشیدن این اجسام از قطعه ای سخت با لبه هایی تیز جهت خراشیدن و یا تراشیدن آنها استفاده می شود. این قطعات سخت کوچک اینسرت یا الماس تراشکاری نام دارند. این قطعات توسط قطعه ای دیگر که به دستگاه تراشکاری وصل میشود.

هلدر تراشکاری چیست؟

هلدر تراشکاری چیست؟

هلدر تراشکاری به عنوان یک نگهدارنده شناخته می‌شود که کاربرد اصلی آن نصب و نگهداری الماس تراشکاری برای استفاده در فعالیت‌های تراشکاری است. استفاده از الماس تراشکاری در فعالیت‌های تراشکاری نیازمند به کارگیری هلدر تراشکاری است. از هلدر تراشکاری برای کاهش انحراف و ارتعاشات الماس در حین فعالیت‌های تراشکاری استفاده می‌کنند. درواقع به قطعاتی که اینسرت ها و یا الماس تراشکاری بر آن سوار می شوند تا فرایند برش و تراش را انجام دهند هلدر تراشکاری نام دارند. هلدرهای تراشکاری دارای انواع متفاوتی هستند. هلدرها با توجه به محل یا شکل یا جنسی که قرار است تراشیده شود ، کاربردشان با هم فرق می کند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

انواع هلدر تراشکاری

۱.هلدر کف تراش ( هلدر مستقیم )

هلدرهای کف تراش زیر مجموعه هولدر تراشکاری می‌باشد که برای انجام عملیات‌های مختلفی در ماشین‌های تراشکاری استفاده می‌شوند. کاربردهای هلدر کف تراش برش فلزات ،تراشکاری فلزات، سوراخکاری فلزات، فرزکاری فلزات می‌باشد. این هلدرها برای انجام عملیات‌های دقیق برش و تراشکاری بسیار مناسب هستند. این هلدرها از استحکام و دقت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در طیف وسیعی از کاربردها استفاده شوند. هلدرهای کف تراش از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. بدنه هلدر قسمت اصلی هلدر است که ابزار برش در آن قرار می‌گیرد. گیره قسمتی از هلدر است که ابزار برش را در جای خود نگه می‌دارد. تسمه قسمتی از هلدر است که برای اتصال هلدر به ماشین تراش استفاده می‌شود. پین قسمتی از هلدر است که برای تنظیم موقعیت ابزار برش استفاده می‌شود.

۲.هلدر رو تراش ( بیرون تراش )

هلدر رو تراش به نوعی از هلدرهای تراشکاری گفته می‌شود که به صورت موازی با جسم یا قطعه مورد نظر در تراشکاری حرکت می‌کند و قطر سطح مورد نظر را کم می‌کند.
حرف یا عدد اول نشان دهنده نوع الماس تراشکاری است. حرف دوم نشان دهنده نوع هلدر روتراش و مشخص کننده شکل ورودی هلدر روتراش است. حرف بعدی نیز نشان دهنده زاویه و حرف چهارم نشان دهنده این است که ورودی هلدر با چه زاویه‌ای بسته شده است. حرف آخر و حرف پنجم نیز نشانگر ورودی و طول هلدر مورد نظر است.

۳.هلدر تو تراش ( داخل تراش )

هلدر داخل تراش یکی دیگر از انواع هولدرهای تراشکاری است که وظیفه اصلی این محصول نگهداری و نصب قطعات دیگر در فعالیت‌های تراشکاری است. کاربرد اصلی هلدر داخل تراش محافظت از الماس تراشکاری در جهت طراحی و شیار دادن به قطعات در فعالیت‌های تراشکاری است. شما می‌توانید از هلدر داخل تراش با اتصال به دستگاه‌های تراشکاری به صورت موازی الماس را روی قطعه مورد نظر خود حرکت بدهید و شکل طرح دلخواه خود را ایجاد کنید.
تجزیه کد هلدر داخل تراش به این گونه است که حرف یا عدد اولی که آمده است نشان دهنده اندازه هلدر تراشکاری و میزان ورودی و طول آن است. حرف بعدی نشان دهنده ماهیت گیرنده هلدر و حرف آخر نشان دهنده شکل و مدل الماس تراشکاری روی هلدر است.

۴.هلدر برش

هلدر برش ابزاری اینسرت خور است که برای برش کاری، شیارزنی و موارد دیگر از آن استفاده می گردد.

۵.هلدر گاه پیشانی

هلدر گاه پیشانی، که به نام‌های هلدر میل پیشانی یا هلدر ابزار جلو هم شناخته می‌شود، نوعی از هلدر تراشکاری است که در تراشکاری برای نگه داشتن ابزار برش استفاده می‌شود و معمولاً برای انجام عملیات تراشکاری بر روی سطوح جانبی یا پیشانی قطعه کار به کار می‌رود.

۶.هلدر گام زنی بیرون

هلدر گام زنی، یکی از ابزارهای مهم دیگر در دسته هلدر تراشکاری در عملیات تراشکاری است که امکان تولید رزوه‌ بر روی سطح قطعه کار را فراهم می آورد.

۷.هلدر گام زنی داخل

هلدر گام زنی به هلدری گفته می شود که کاربرد آن ایجاد رزوه بر روی قطعه می باشد. به این ابزار هلدر رزوه زنی نیز گفته می شود .از هلدر گام زنی  به جای قلاویز نیز می توان استفاده نمود که بسته به نوع و کارایی تراشکاری دارد. معمولا از هلدر رزوه زنی در ساخت پیچ های با شیار استفاده می شود. بر روی هلدر گام زنی اینسرت های رزوه قرار می گیرند. با توجه به جهت چرخش پیچ می توان جهت هلدر را نیز تعیین نمود.

تفاوت بین هلدر گام زنی بیرون و داخل

هلدر گام زنی در دو نوع هلدر گام زنی داخل و هلدر گام زنی بیرون موجود می باشد یعنی هلدری که داخل می باشد قابلیت مهره سازی را داشته و به سمت داخل رزوه زنی می کند و هلدری که خارج می باشد قابلیت پیچ سازی را داشته و به سمت خارج رزوه زنی می کند.

۸.هلدر دیوارتراش

در هلدر دیوار تراش اینسرت به صورت نود درجه بر روی ابزار سوار می شود و حتی می تواند چند ردیف اینسرت به صورت ستونی بر روی ابزار قرار بگیرد . برای دیواره تراشی و بغل تراشی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از هلدر تراشکاری

مزایای استفاده از هلدر تراشکاری

  • اطمینان از دقت و راستی
  • ایجاد سوراخ‌ با سایزهای بزرگ‌تر نسبت به دیگر محصولات مشابه
  • ایجاد سوراخ با اندازه استاندارد
  • ایجاد سوراخ با روکش خوب و ایده آل

چرا باید از هلدر تراشکاری استفاده کنیم؟

تنظیم دقیق: هلدر تراشکاری اجازه تنظیم دقیق زاویه برش، ارتفاع، و موقعیت قلم تراش را به کاربر می‌دهد.

ثبات: استفاده از هلدر تراشکاری سبب می‌شود تا ثبات لازم برای قلم تراش در طی فرآیند برش فراهم شده و دقت کار حفظ شود.

تبادل سریع: هلدرهای تراشکاری مدرن این امکان را فراهم می‌آورند تا عوض کردن یا تبدیل ابزار برای انجام عملیات مختلف به سرعت انجام پذیرد.

انتقال نیرو: هلدر تراشکاری سبب کمک به انتقال نیروی برش از ماشین به ابزار و سپس به قطعه کار می‌شود.

سخن پایانی

به طور خلاصه، هلدر تراشکاری ابزاری بسیار مهم در مهندسی ساخت و تولید است و نقش کلیدی در بهبود کارایی، دقت و کیفیت محصول نهایی دارد. انتخاب صحیح هلدر ابزار تراشکاری به عواملی چون نوع ماشین، مواد قطعه کار، نوع فرآیند تراشکاری و مهارت کاربر بستگی دارد. همچنین برای انتخاب یک هلدر تراشکاری باکیفیت پیدا کردن یک فروشگاه عرضه کننده هولدر تراشکاری در تهران یک امر بسیار مهم است که فروشگاه تدبیر پاسارگاد نوآور با فروش عمده هلدر تراشکاری سالهاست بهترین تجربه مشتریان خود برای خرید این محصول بوده است

banner