مقایسه آیلتس کاغذی و کامپیوتری

مقایسه بین آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی

آیلتس کامپیوتری چیست؟ تفاوت اصلی بین آیلتس کامپیوتری و آیلتس کاغذی در چیست؟ آکادمی زبان تات تلاش کرده در این مقاله به این تفاوت ها بپردازد

صفحه اصلی/مقالات/مقایسه بین آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی

آزمون آیلتس یک تست بین‌المللی زبان انگلیسی است که سطح دانش شما از این زبان را نشان می‌دهد. این آزمون بیش از ۴۰ سال است که در کشورهای مختلف به صورت کتبی برگزار می‌شود و از سال ۲۰۱۶ به دلیل گسترش تکنولوژی و عجین شدن رایانه و اینترنت، به صورت کامپیوتری نیز در حال برگزاری است. داوطلبان آزمون آیلتس می‌توانند با توجه به شرایط و مهارت‌های خود یکی از این دو روش را برای خود انتخاب کنند. ما قصد داریم دراین مطلب آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی را با هم مقایسه کنیم.

آزمون کامپیوتری آیلتس چیست و چه فرقی با آیلتس کاغذی دارد؟

شباهت های آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی

برای مقایسه دقیق و جامع این دو آزمون بهتر است شباهت‌ها و تفاوت‌های آن را بررسی کنیم که ما قصد داریم در این بخش‌ شباهت‌ها و در بخش بعد تفاوت‌های این دو نوع آزمون را به صورت موردی به بحث بگذاریم.

  • آزمون کامپیوتری و کاغذی آیلتس هر دو برای متقاضیان آزمون آکادمیک و جنرال برگزار می‌شوند.
  • محتویات آزمون کامپیوتری و کاغذی مشابه است و هر چهار مهارت اسپیکینگ، راتینگ، لیسنینگ و ریدینگ در این آزمون‌ها وجود دارند.
  • اعتبار هر دو نوع آزمون یکسان است.
  • معمولا مهارت اسپیکینگ متقاضی در هر دو نوع آزمون کاغذی و کامپیوتری در روزی مجزا از آزمون به سنجش گذاشته می‌شود. بد نیست بدانید که مهارت اسپیکینگ به صورت شفاهی و فیس تو فیس (Face to Face) با ممتحن انجام می‌شود.
  • هر دو نوع آزمون در حوزه امتحان برگزار می‌شوند و حتی متقاضیانی که نوع کامپیوتری را انتخاب کنند نیز باید در حوزه آزمون حاضر شده و از طریق کامپیوترهای موجود در محل آزمون به سوالات پاسخ دهند.

 

 

تفاوت های آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی

در بخش پیش شباهت‌های آزمون‌های کاغذی و کامپیوتری آیلتس را بررسی کردیم، در این بخش قصد داریم به تفاوت‌های این دو نوع آزمون اشاره کنیم که متقاضیان بتوانند نوع مناسب را انتخاب کرده و نمره آیلتس خود را ارتقا دهند.

  • تعداد برگزاری آزمون‌های کامپیوتری بیشتر از آزمون‌های کتبی است به طوری که متقاضیان آزمون کامپیوتری می‌توانند زمان تاریخ آزمون خود را هر ۷ روز هفته و معمولا سه بار در روز، انتخاب کنند. آزمون کاغذی به طور متوسط تنها ۴۸ بار در طول سال برگزار می‌شود.
  • در زمان ثبت‌نام در آزمون آیلتس (در هر دو حالت آنلاین و حضوری) باید نوع آزمون خود را یکی از انواع کاغذی و یا کامپیوتری انتخاب کنید.
  • زمان اعلام نتایج آزمون‌های کامپیوتری در زمان کوتاه‌تری (۳ الی ۵ روز پس از برگزاری آزمون) نسبت به آزمون کاغذی (حدودا دو هفته پس از برگزاری آزمون) اعلام می‌شود.
  • ابزارهای آزمون و پاسخ‌دهی در دو نوع آزمون کامپیوتری و کاغذی آیلتس متفاوت است به این صورت که در آزمون کامپیوتری، سوالات بخش‌های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ بر روی صفحه نمایش کامپیوتر نمایش داده می‌شوند و متقاضی باید با کمک ماوس و کیبورد به سوالات پاسخ دهد در حالی که در آزمون کتبی همان‌طور که از نام آن انتظار می‌رود سوالات بر روی کاغذ چاپ شده و متقاضی با کمک مداد به آنها پاسخ می‌دهد.

آزمون آیلتس کامپیوتری را انتخاب کنیم یا نوع کاغذی را؟

بی‌شک افرادی که قصد دارند کارنامه آیلتس خود را با نمره دلخواه داشته باشند، آموزش آیلتس و دیگر نکات مهم پیش و در زمان برگزاری آزمون آیلتس را به دقت بررسی می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آنها پیدا کردن دوره آیلتس متناسب با سطح زبان انگلیسی آنها است. اما آزمون آیلتس برای افراد با سطح زبان بالاتر از متوسط مناسب است بنابراین افرادی که سطح زبان انگلیسی آنها ضعیف است می‌توانند ابتدا در دوره‌های پیش از آیلتس (Pre-Ielts) که اتفاقا در آموزشگاه تات (با تدریس عالی دکتر رامین رحمانی) با کیفیت بالا و کاملا کاربردی برگزار می‌شوند شرکت کنند و پس از کسب آمادگی، آموزش آنلاین آیلتس را در این آکادمی طی کنند. دوره پیش از آیلتس (Pre-Ielts) شامل کلاس‌هایی همچون کلاس گرامر آیلتس، کلاس لغات آیلتس، کلاس افعال دوقسمتی (Phrasal Verbs) آیلتس و کلاس کالوکیشن است که متقاضی را آماده می‌کنند که بتواند در کلاس آنلاین آیلتس که شامل چهار مهارت (کلاس لیسنینگ آیلتس، کلاس رایتینگ آیلتس، کلاس ریدینگ آیلتس و کلاس اسپیکینگ آیلتس) است شرکت کند و نمره خود را به طور قابل‌قبولی ارتقا دهد.

هزینه آزمون آیلتس با توجه به قیمت دلار در کشور ما نسبتا بالا است پس بهتر است علاوه بر گذراندن دوره آیلتس و آمادگی کامل، نوع آزمون خود را نیز با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. در ادامه برخی از نکاتی که احتمالا در انتخاب نوع آزمون به شما کمک می‌کنند را جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانید آنها را مطالعه کنید.

  • اگر تایپ انگلیسی شما نسبتا سریع است بهتر است آزمون آیتس کامپیوتری را انتخاب کنید.
  • اگر دستخط زبان انگلیسی شما بد است بهتر است برای جلوگیری از مشکل خوانا نبودن جواب‌ها، نوع کامپیوتری را انتخاب کنید.
  • نگران قطعی برق و یا اینترنت در آزمون کامپیوتری نباشید چراکه تدابیری اندیشیده شده است که حتی در صورت قطعی برق و یا اینترنت، شما بتوانید آزمون خود را به اتمام برسانید.
  • اگر به هر دلیلی نیاز دارید که جواب آزمون را در زمان کوتاه‌تری داشته باشید، بهتر است آزمون کامپیوتری را انتخاب کنید.
  • معمولا تعداد متقاضیان آزمون کامپیوتری کمتر از آزمون کاغذی است که در زمان انتخاب نوع آزمون می‌توانید به این مورد نیز توجه داشته باشید و با توجه به شرایط و ویژگی‌های شخصیتی خود نوع مناسب را انتخاب کنید.
  • اگر در شمارش تعداد لغات مشکل دارید و زمان زیادی از شما گرفته می‌شود می‌توانید آزمون کامپیوتری را انتخاب کنید.
  • در صورتی که با تکنولوژی رابطه خوبی ندارید و دانش حداقلی از کار با رایانه و اینترنت را ندارید، آزمون کاغذی آیلتس را انتخاب کنید.

banner