
چرا دیجیتال مارکتینگ در زمان ترامپ اهمیت بیشتری دارد
بازاریابی اینترنتی یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری است، در این مقاله قصد داریم از اهمیت دیجیتال مارکتینگ در زمان ترامپ بگوییم، پس همراه ما باشید.
بازاریابی اینترنتی یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری است، در این مقاله قصد داریم از اهمیت دیجیتال مارکتینگ در زمان ترامپ بگوییم، پس همراه ما باشید.
دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی در زمان ترامپ
هر تغییراتی که در جهان به وجود می آید خواه یا نا خواه بر بازار و کسب و کار ما نیز تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل است که استفاده از استراتژی بازاریابی برای رسیدن به فروش بیشتر بسیار اهمیت پیدا می کند.
با حضور ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا می توان گفت که راه افزایش فروش بسیار مشخص است و هریک از کسب و کارها با به کارگیری بهترین راه های بازاریابی دیجیتال می توانند به اهداف خود برسند.
یکی از موثر ترین روش هایی که به شما در بازاریابی اینترنتی در زمان ترامپ کمک می کند برند سازی است چرا که برندینگ باعث می شود مخاطبین بیشتری از کسب و کار و خدمات شما آگاه شوند و تصویر مثبتی را از خود به جای بگذارید و این روش بسیار برای کسب و کارهای نو پا و جدید مهم می باشد.
شما به عنوان صاحب کسب و کار می توانید برندسازی را از طریق توسعه وب سایت، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و ... انجام دهید. این ها از بهترین روش هایی هستند که شما را به آگاهی از برند و در نتیجه افزایش فروش بیشتر نزدیک می کند، چرا که امروزه فضای وب در زندگی مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرده است..
۹ روش استراتژیک دیجیتال مارکتینگ
ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی آن هر روزه در حال افزایش است، طبق آمارهای جهانی در حال حاضر اکثر افراد روزانه زمانی بین ۸ تا ۱۱ ساعت را صرف فعالیت و تعامل با وسایل الکترونی خود می کنند.
بسیار بدیهی است که با وجود چنین شرایطی عدم استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ باعث عدم جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه فروش کمتر خواهد شد تا جایی که شاید دیگر بیزینس شما به بن بست بخورد، در ادامه به توضیح ۹ روش اصلی در دیجیتال مارکتینگ و دلایل اهمیت تبلیغات اینترنتی می پردازیم.
- PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک
یکی از متداول ترین روش های بازاریابی موتورهای جستجو پرداخت به ازای هر کلیک و یا همان PPC است، در این روش موتورهای جستجو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت مبالغ مشخصی را دریافت می کنند، این روش بسیار برای طراحی سایت شرکتی و تبلیغات خدمات و کسب و کارشان موثر است.
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارها ایفا می کنند که امروزه بر کسی این موضوع پوشیده نیست، در بازاریابی شبکه های اجتماعی محصولات و خدمات شما پیش از پیش در معرض دید کاربران قرار خواهد گرفت. یکی از مهم ترین مهارت هایی که صاحبان کسب و کار نیاز دارند، یادگیری پلتفرم های شبکه های اجتماعی است.
تمام اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک و یا مبادلات اجتماعی در پلتفرم هایی نظیر اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب انجام می شود در این حوزه قرار می گیرد.
- سئو و بهینه سازی سایت
یکی از مهم ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ سئو و بهینه سازی سایت است، با استفاده از تکنیک های سئو سایت کسب و کارهای مختلف می توانند وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند و رتبه بالاتری در نتایج جستجو به دست بیاورند.
- بازاریابی محتوا
با تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت کسب و کارها می توانند مخاطبین خود را جذب کنند و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی و وفادار خود تبدیل کنند، بازاریابی محتوا می تواند شامل تولید محتوا برای مقالات، وبلاگ ها، ویدئوها و پادکست ها باشد.
توجه کنید که تولید محتوا پس از در نظر گرفتن اهمیت رابط کاربری در وب سایت یعنی طراحی جذاب وکاربر پسند یکی از موثر ترین روش هایی است که باعث جذب مشتری برای کسب و کار شما می شود.
- بازاریابی اینفلوئنسرها
یکی از به روز ترین و جدید ترین روش های بازاریابی، بازاریابی اینفلوئنسرها یا همان بازاریابی تاثیر گذار است، در این روش از افراد مشهوری که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب دارای دنبال کننده های بسیاری هستند می خواهند که خدمات و محصولات خود را تبلیغ و معرفی کنند و به این طریق مشتریان و فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.
در مواقعی نیز کسب و کارها برای مدت محدودی، کنترل حساب کاربری مجازی خود را برای تبلیغات به این افراد می سپارند.
- بازاریابی ویدیو
بازاریابی ویدئویی یکی از روش های موثری است که پس از ساخت سایت می توانید انجام دهید و به این معناست که یک ویدئوی تبلیغاتی از کالا و یا خدماتی که در حال ارائه هستید تهیه می کنید و آن را در شبکه های ویدئویی به اشتراک می گذارید.
- بازاریابی وابسته یا Affiliate
بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش، روشی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذب کننده پرداخت می شود، این نوع بازاریابی مانند استخدام کارمند برای فروش است که بسیاری از وب سایت های فروش آنلاین پس از طراحی سایت فروشگاهی از این روش بازاریابی استفاده می کنند.
- ایمیل مارکتینگ
در بازاریابی ایمیلی اطلاعاتی از قبیل معرفی محصولات و خدمات در بازه های مشخصی برای مشتریان شما ارسال می شود، این روش بر پایه ایجاد یک رابطه مخصوص بین شرکت و مشتری است که باعث اعتماد سازی می شود.
با تولید محتوای با کیفیت و ایجاد تجربه کاربری خوب از وب سایت این روش نقش مهمی را در افزایش فروش خواهد داشت چرا که باعث می شود کاربران به مشتریان فعال آینده شما تبدیل شوند.
- تبلیغ در گوگل
تبلیغ در گوگل یکی از روش های موثر در بازاریابی است که باعث افزایش ترافیک و هدایت مشتریان ایده آل به کسب و کار شما می شود، در خدمات سئو این روش یکی از روش های متداول برای جذب مشتری و فروش بیشتر می باشد که با توجه به بودجه هر کسب و کاری انجام می شود.
چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
با تغییراتی که در عصر حاضر به وجود آمده است بسیار طبیعی است که دیگر بازاریابی سنتی کاربردی ندارد و اگر کسب و کاری اصرار به بازاریابی سنتی داشته باشد به زودی بیزینس آن با شکست مواجه خواهد شد.
به دلیل مزیت هایی مانند هزینه های کمتر نسبت به بازاریابی سنتی، دسترسی گسترده و جهانی، قابلیت اندازه گیری و تحلیل، ارتباط مستقیم و موثر با مشتریان، ایجاد برندینگ، دیجیتال مارکتینگ مهم می شود.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس ها
با جهش های بزرگ و قدم های بلندی که دنیا به سمت فضای دیجیتال بر می دارد، دیجیتال مارکتینگ مهم ترین قدمی است که بیزینس ها می توانند برای رشد کسب و کار خود و افزایش فروش بردارند.
چرا که دیجیتال مارکتینگ باعث می شود سرمایه گذاری که در یک تجارت کرده اید برای شما برگردد و این بازگشت سرمایه در بیزینس های مختلف بسیار با ارزش است، به علاوه این که بازاریابی اینترنتی در تمام مراحل خود باعث آگاهی از برند می شود.
در دنیای امروز که اکثر کسب و کارها با راه اندازی یک سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی مشغول به جذب مشتری هستند، لازم و حیاتی است که بیزینس های بزرگ و کوچک نیز برای داشتن مشتریان همیشگی خود از اهمیت دیجیتال مارکتینگ غافل نشوند.
دیدگاهی ثبت نشده است