
۳ مهارتی که برای بهدستآوردن شغل دورکاری در سال ۲۰۲۴ نیاز دارید
در این مقاله به سه مهارت کلیدی برای موفقیت در شغلهای دورکاری در سال ۲۰۲۴ پرداخته میشود. با تسلط بر سواد دیجیتال، انضباط شخصی و مهارتهای ارتباطی، میتوانید بهرهوری خود را افزایش داده و به یک عضو ارزشمند در تیمهای دورکاری تبدیل شوید.
۳ مهارتی که برای بهدستآوردن شغل دورکاری در سال ۲۰۲۴ نیاز دارید :بسیاری از حرفهایها تمایل دارند به صورت دورکاری کار کنند.
به عنوان مثال، در بازه زمانی بین سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، جستجوها برای کار دورکاری ۳۰۰ درصد افزایش یافت.اما آیا واقعاً میدانید دورکاری به چه معناست؟ کار کردن از خانه صرفاً به معنای انتقال شغل به دفتر کار خانگی یا برگزاری جلسات و تماسها از اتاق غذاخوری نیست.
دورکاری به مجموعهای از مهارتهای جدید یا بهروز نیاز دارد، و برای داشتن یک حرفه موفق و پردرآمد در این نوع کار، باید ترکیبی متعادل از مهارتهای فنی، بینفردی و خودمدیریتی داشته باشید. این مهارتها شما را برای کارفرمایان جذاب میکند، همکاری با شما را راحتتر میسازد و به شما کمک میکند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کرده و به اهداف کاریتان دست یابید.
با دورکاری، نیاز به انعطافپذیری، مهارتهای دیجیتال و ارتباط مؤثر بیشتر از هر زمان دیگری احساس میشود. در اینجا مهارتهایی که باید امسال به دست آورید تا بتوانید به این نیازها پاسخ داده و موفق شوید آورده شده است:
۱. سواد دیجیتال و مهارتهای فنی
هنگام کار به صورت دورکاری، باید با ابزارهای همکاری از راه دور مانند Slack، Microsoft Teams، Google Meet و Zoom، و نرمافزارهای مدیریت پروژه مانند Trello یا Monday.com آشنا شوید. همچنین باید با قابلیتهای مختلف پلتفرمهای فضای کاری مشترک مانند Google Workspace و Microsoft Office 365 آشنایی داشته باشید.
یکی دیگر از عوامل مهم برای آمادهسازی جهت کار از راه دور، درک و آگاهی از بهترین شیوههای امنیت سایبری است. در سطح پایه، باید بتوانید به صورت مستقل حملات فیشینگ را تشخیص دهید، نحوه استفاده از VPNها را بدانید و با روشهای ایجاد رمزهای عبور قوی برای محافظت از دادههای محرمانه شرکت و مشتریان آشنا باشید.
البته، این موضوعات در دورههای آموزشی و هنگام شروع کار مجدداً تأکید و آموزش داده میشوند، اما داشتن دانش اولیه در این زمینهها به شما کمک میکند تا به راحتی آزمونهای آغازین و مراحل اولیه استخدام را پشت سر بگذارید.
۲. انضباط شخصی و مهارتهای مدیریت زمان
یکی از مهارتهای ضروری برای کار از راه دور، انضباط شخصی است. با اینکه شما برای یک کارفرما کار میکنید، اما تحت نظارت مستقیم آنها نیستید. بنابراین، حتی اگر معمولاً دارای انگیزه کافی باشید، وسوسه تنبلی و کاهش کیفیت کار ممکن است بیشتر شما را درگیر کند.
مهارتهای سازماندهی و مدیریت زمان برای شما ضروری هستند تا بتوانید روی مسیر درست باقی بمانید. این شامل شناسایی بخشهایی از برنامهتان میشود که نیاز به تنظیم دارند تا کار بهطور راحتتر با زندگی و مسئولیتهای شما هماهنگ شود.
همچنین میتوانید از اپلیکیشنهای مدیریت زمان و بهزیستی استفاده کنید تا در طول کار متمرکز بمانید و در هنگام انجام وظایف یا رسیدن به اهداف کاری بهصورت مستقل، به کار خود ادامه دهید.
۳. مهارتهای ارتباطی
مهارتهای ارتباطی مدتهاست که در محیطهای کاری جهانی مورد نیاز بودهاند. اما با گسترش کارهای دورکاری و ترکیبی، این نیاز افزایش یافته است. یکی از رایجترین راههای بروز سوءتفاهم و نادرستفهمیها، از طریق ایمیلها و پیامهای کاری است. این موارد بهراحتی میتوانند بهدلیل تفاوتهای فرهنگی و شخصی یا نداشتن ارتباط بصری یا شنیداری مستقیم، اشتباه تعبیر شوند.
از آنجایی که در حین دورکاری بر ارتباطات از راه دور تکیه خواهید کرد، لازم است که بر توسعه مهارتهای ارتباطی خود تمرکز کنید تا بتوانید با مدیر، همکاران، مشتریان و سایر ذینفعان به شکلی مؤثر و همدلانه ارتباط برقرار کنید و نشان دهید که به همکاری آنها ارزش میدهید و واقعاً میخواهید آنها را درک کنید.
به انواع مختلف ارتباطاتی که هنگام دورکاری خواهید داشت فکر کنید: ارائه گزارش از طریق تماس ویدئویی، گفتگو در چتهای گروهی یا تیمی و شرکت در جلسات مجازی. در زمینههای خاصی مانند نحوه بیان دقیق و مختصر افکار و ایدههای مختلف، ارائه مرور کلی بر موضوعات مهم و همچنین ارائه در جلسات مجازی مهارت پیدا کنید.
این سه مهارت پایههای یک حرفه موفق را تشکیل میدهند. چه در یک شغل ترکیبی و چه بهصورت کاملاً دورکاری، سواد دیجیتال، انضباط شخصی و مهارتهای ارتباطی شما را به یک عضو ارزشمند در هر تیمی تبدیل میکند و از بروز اختلالات در کار شما جلوگیری میکند.
دیدگاهی ثبت نشده است