آنچه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق لازم است

آنچه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق لازم است انجام دهید

مقاله با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در نوآوری، ایجاد روابط قوی با مشتری و ارائه خدمات باکیفیت، به کارآفرینان در مسیر دستیابی به اهدافشان یاری می‌رساند.

صفحه اصلی/مقالات/آنچه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق لازم است انجام دهید

آنچه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق لازم است

بر اساس داده‌های اداره سرشماری ایالات متحده، سال گذشته آمریکایی‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، رکوردشکنی ۵.۵ میلیون درخواست ثبت کردند. از ژانویه تا مارس سال جاری، ۱.۵ میلیون درخواست ثبت کسب‌وکار جدید دیگر نیز ارائه شده است. (این ارقام به صورت فصلی تعدیل نشده‌اند.)

تحقیقات اخیر Zen Business نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از نسل Z معتقدند که به «کارآفرین‌ترین نسل تاریخ آمریکا» تبدیل خواهند شد و ۷۵ درصد از آن‌ها می‌خواهند کارآفرین باشند.

بدیهی است، این صاحبان کسب‌وکارهای نوپا با انبوهی از رویاهای بزرگ، ایده‌های نوآورانه و امید وارد عرصه کارآفرینی می‌شوند. اما آیا آن‌ها برای واقعیت کارآفرینی آمادگی دارند؟

برای دریافت دیدگاه یک کارآفرین، با کلات ماسک، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Kieap، یک شرکت نرم‌افزاری اتوماسیون کسب‌وکارهای کوچک، صحبت کردم. ماسک به تازگی کتاب جدیدی با عنوان «فائق آمدن بر آشفتگی: شش کلید موفقیت برای کارآفرینان» منتشر کرده است که به‌روزرسانی پرفروش نیویورک تایمز او در سال ۲۰۱۰ است.

چرا موفقیت در کارآفرینی آسان نیست

ریوا لسونسکی: شما می گویید این به روز رسانی برای کتاب «فائق آمدن بر آشفتگی» را برای «کارآفرینی نوشته‌اید که به دنبال آزادی وارد کسب و کار شد اما به جای آن با هرج و مرج روبرو شد». فکر می‌کنید اکثر کارآفرینان کسب‌وکار خود را با انتظار مواجهه با آشفتگی راه‌اندازی می‌کنند، یا تصور می‌کنند مسیر نسبتاً همواری را به سمت موفقیت طی خواهند کرد؟

کلات ماسک: اکثر کارآفرینان افرادی با دیدگاه‌های بلندپروازانه و ایده‌های بزرگ هستند، اما اغلب با نحوه اجرای آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که ساختن یک کسب‌وکار موفق آسان نخواهد بود، اما جاه‌طلبی و هیجانشان می‌تواند باعث شود سختی واقعی آن را دست کم بگیرند. بنابراین، آن‌ها احتمالاً انتظار مقداری هرج و مرج را در طول مسیر دارند، اما از شدت هرج و مرجی که واقعاً با آن روبرو می‌شوند، شوکه می‌شوند.

چرا با اینکه می‌دانند آسان نیست، بسیاری مالکیت کسب‌وکار را انتخاب می‌کنند؟

ماسک: کارآفرینی هویجی بسیار جذاب را جلوی افراد تکان می‌دهد. ایده آزادی زمان، پتانسیل درآمد بدون محدودیت و رئیس خود بودن، جذابیتی است که نادیده گرفتنش سخت است. اکثر مردم، به ویژه کارآفرینانی که از قبل پشتکار بالایی دارند، مایلند برای رسیدن به پاداش‌های آن طرف مسیر، سختی‌هایی را تحمل کنند.

لسونسکی: میشه «هرج و مرج» رو همانطور که در کتاب به کار برده‌اید، تعریف کنید؟ آیا هرج و مرج در ۱۴ سال بین انتشار دو نسخه تغییر کرده است؟

ماسک: در کتاب، از تشبیهی استفاده می‌کنم که انگار برای اولین بار وارد باشگاه شده‌اید و برای شروع دوره‌ی تناسب اندام‌تان کاملاً مجهز هستید. روی تردمیل می‌روید و یک پیاده‌روی گرم‌کردنی را شروع می‌کنید. ناگهان، مربی باشگاه نزدیک می‌شود و سرعت تردمیل را زیاد می‌کند. شما به دویدن آرام تغییر حالت می‌دهید، احساس تردید می‌کنید اما بر چالش اولیه غلبه می‌کنید.

اما مربی آنجا متوقف نمی‌شود. آن‌ها سرعت را بیشتر می‌کنند و شیب را بالا می‌برند. حالا شما برای همگام شدن با سرعت دستگاه تقلا می‌کنید. با وجود اینکه احساس می‌کنید از پسش برنمی‌آیید، اما به دلیل تمایل به تسلیم نشدن یا ناتوان به نظر رسیدن، ادامه می‌دهید. در اعماق وجودتان متوجه می‌شوید که این کاملاً همان چیزی نبود که هنگام ورود به باشگاه تصور می‌کردید. شما به مسیر خود ادامه می‌دهید و احساس می‌کنید روی این تردمیل بی‌وقفه گیر افتاده‌اید.

هرج و مرج مدیریت یک کسب‌وکار کوچک، این تجربه تردمیل را منعکس می‌کند. تقاضاهای مشتریان دائماً در حال افزایش است. سرنخ‌ها نیاز به توجه دارند، پروژه‌ها در انتظار تکمیل هستند، صورت‌حساب‌ها باید پرداخت شوند و بحران‌ها نیاز به حل دارند. در همین حال، فناوری به سرعت پیشرفت می‌کند و مدیریت داده‌ها را پیچیده می‌کند، در حالی که وظایف اداری و انطباق همچنان چالش‌برانگیز باقی می‌مانند. پویایی صنعت تکامل می‌یابد، رقبا تجاوز می‌کنند و نوسانات اقتصادی بر پیچیدگی‌ها می‌افزاید.

و این فقط جنبه‌ی تجاریِ ماجراست! در میان همه‌ی این‌ها، کارآفرینان برنامه‌های فرزندان، سلامتی نادیده گرفته‌شده، امور مالی شخصی، نگهداری از خانه و روابط مهم را نیز مدیریت می‌کنند. لحظه‌ای که مشتریان بالقوه و فعلی وارد تصویر می‌شوند، هرج و مرج شروع می‌شود. ورودی‌ها چند برابر می‌شوند و منجر به بی‌نظمی می‌شوند و اولویت‌ها با ابهام روبرو می‌شوند و بار کاری سنگین به طور نگران‌کننده‌ای در کمین است.

لسونسکی: می‌توانید به طور خلاصه توضیح دهید که چگونه کسی می‌تواند بر هرج و مرج غلبه کند؟

ماسک: غلبه بر هرج و مرج با تسلط بر «بازی‌ای که بین گوش‌هایتان اتفاق می‌افتد» آغاز می‌شود. هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌توانید روی چشم‌انداز و ریتم خود تمرکز کنید و خود را برای کلیدهای موفقیت در کسب و کار (استراتژی، اتوماسیون و رهبری) آماده کنید.

آنچه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق لازم است

چگونه طرز فکر خود را برای موفقیت تغییر دهید

لسونسکی: چگونه یک «ذهنیت برنده» ایجاد کنیم؟

ماسک: هرج و مرج کسب و کارهای کوچک بیشتر ذهنی است تا دنیای فیزیکی، به همین دلیل غلبه بر افکار و احساسات منفی که در درون شما به عنوان یک کارآفرین ایجاد می شود، کلید شماره یک موفقیت در کسب و کار و زندگی شخصی شماست.

وقتی جوان بودم، پدرم همیشه در مورد اهمیت مثبت اندیشی صحبت می کرد، اما من در نوجوانی توجه زیادی به آن نداشتم. سپس، زمانی که برای سرپا نگه داشتن کسب و کار کوچکم و مواجهه با مشکلات مالی شخصی در تلاش بودم، کتابی که او سال ها پیش توصیه کرده بود، توجهم را جلب کرد: « قدرت تفکر مثبت » اثر نورمن وینسنت پیل.

خواندن آن کتاب همه چیز را برای من تغییر داد. این کتاب نه تنها زندگی من را دگرگون کرد، بلکه کسب و کارم را نیز نجات داد. اگر در آن دوران سخت یاد نمی گرفتم که طرز فکر خودم را تغییر دهم، امروز کیپ دیگر وجود نداشت. با بسیاری از کارآفرینان دیگر صحبت کرده‌ام که با چالش‌های مشابهی روبرو بوده‌اند، زیرا اداره یک کسب‌وکار اغلب مانند مواجهه با یک شکست پس از شکست دیگری است.

هر روز، مهم است که روی داشتن طرز فکری متمرکز بر موفقیت تمرکز کنید. این به معنای تمرین عمدی تفکر مثبت و انجام تمرینات ذهنی برای آموزش مغزتان برای غلبه بر موانع و رسیدن به اهداف است. دو مورد از مهمترین روش‌هایی که برای انجام این کار توصیه می‌کنم، ایجاد یک روتین صبحگاهی است که به شما کمک می‌کند تا انرژی مثبت را تغذیه کنید و منفی‌نگری را از بین ببرید، و هر روز ورزش کنید. حتی ۲۰ دقیقه ورزش می‌تواند برای ذهن و طرز فکر شما یک تغییر دهنده بازی باشد.

لسونسکی: شما می گویید برای موفقیت به "چشم انداز زندگی" نیاز دارید. چگونه بفهمیم چشم انداز زندگی ما چیست؟ و آیا با افزایش سن تغییر می کند؟

ماسک: ایجاد چشم انداز شما شامل بررسی دقیق هویت، هدف، ارزش ها، ماموریت و اهداف شما می شود. این فرآیندی از درون نگری و خودتعریفی است که با درک روشنی از اینکه چه کسی هستید آغاز می شود. این شامل موارد زیر است:

  • تعریف هویت خود: این زمینه را برای درک هدف شما فراهم می کند - اینکه چرا اینجا هستید و به چه چیزی در زندگی می خواهید برسید.
  • عمیق شدن در ارزش های خود: این به شناسایی اصولی که راهنمای اعمال شما هستند کمک می کند، در حالی که تدوین ماموریت شما به شما امکان می دهد تا اهداف کلی را که می خواهید در طول زندگی خود برآورده کنید، شرح دهید.
  • تعیین اهداف: تعیین اهداف در جنبه های مختلف زندگی، مانند حوزه های فیزیکی، معنوی، اجتماعی، تجاری و مالی، نقشه راهی برای تحقق بخشیدن به چشم انداز شما فراهم می کند.

سفر برای شفاف سازی چشم انداز شما شامل پرسیدن سوالات اساسی در مورد هویت، هدف، ارزش ها، ماموریت و اهداف شما است. این فرآیند می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از تفکر انفرادی تا درخواست کمک از دوستان و خانواده مورد اعتماد. هیچ رویکرد یکسانی وجود ندارد، اما تعهد و عمدی بودن ضروری است.

اهداف شما ممکن است با مشارکت در این فرآیند تکامل یابند و ماموریت زندگی شما ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. با این حال، کلید در این نیست که آن را تنظیم کنید و فراموش کنید، بلکه آن را در روال‌های روزانه خود ادغام کنید و به‌طور دوره‌ای آن را ارزیابی کنید تا همبستگی با آرزوهای در حال تحول خود را تضمین کنید. با گنجاندن چشم انداز خود در ریتم های منظم زندگی، چارچوبی برای رشد و تحقق مداوم ایجاد می کنید.

لسونسکی: شما در مورد «سرمایه داری آگاهانه» صحبت می کنید که به گفته شما به معنای این است که یک کسب و کار باید «برای همه افراد مرتبط با کسب و کار مفید باشد»، به عبارت دیگر، مشتریان، کارمندان، شرکا، مالکان و جامعه. اما واقعیت این است که همه کارآفرینان این احساس را ندارند. می دانم - برای چند نفر کار کرده ام. پس چگونه صاحبان مشاغل را متقاعد کنیم که سرمایه دار آگاه بودن ارزشش را دارد؟

اشتراکات کارآفرینان موفق

لسونسکی: حالا بیایید در مورد نظرسنجی و گزارش جدید کیپ، «وضعیت رشد کسب و کار ۲۰۲۴» بحث کنیم. ویژگی‌های صاحبان کسب‌وکاری که شما آن‌ها را به عنوان «دست‌یابندگان به رشد» طبقه‌بندی می‌کنید، چیست؟

ماسک: گزارش ما در مورد آنچه که در حال حاضر کارآفرینان در حال رشد را از کسانی که راکد یا حتی در حال افول هستند جدا می کند، چشمگیر است. «دست‌یابندگان به رشد» ۸۰ درصد از کسانی هستند که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند و به اهداف خود رسیده‌اند یا فراتر از آن رفته‌اند، در حالی که «عملکرد ضعیف‌ها» ۲۰ درصد از کسانی هستند که به اهداف خود نرسیده‌اند.

گزارش امسال الگوهای قانع‌کننده‌ای را در بین «دست‌یابندگان به رشد» نشان داد. تحقیقات به طور واضح نشان داد که این گروه به احتمال زیاد نسبت به «عملکرد ضعیف‌ها» سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای در هوش مصنوعی، اتوماسیون فرآیند، مشارکت‌ها و نرم‌افزار دارند. «دست‌یابندگان به رشد» نوآوری را در آغوش می‌گیرند و سرمایه‌گذاری‌های خود را بر روی این حوزه‌های کلیدی کسب‌وکار متمرکز می‌کنند که همچنان به رشد آن‌ها دامن می‌زنند.

لسونسکی: در یکی از سوالات نظرسنجی، صاحبان مشاغل نوظهور، «ایجاد اعتبار و اعتماد» را به عنوان یک چالش ذکر می‌کنند. در سوال دیگری، هر سه نوع شرکت (نوظهور، در حال گسترش و بازار متوسط) می‌گویند که «ایجاد وفاداری مشتری» چالش‌برانگیز است. توصیه شما برای ایجاد اعتبار، اعتماد و وفاداری مشتری چیست؟

ماسک: ایجاد اعتبار، اعتماد و وفاداری مشتری بر اساس چند اصل کلیدی استوار است. اول و مهمتر از همه، باید انتظارات دقیق تعیین کنید و از وعده‌های بیش از حد خودداری کنید. با شفافیت در مورد آنچه می توانید ارائه دهید و سپس برآورده کردن یا فراتر رفتن از آن انتظارات، اعتماد و قابلیت اعتماد را نزد مشتریان خود ایجاد می کنید.

دوم اینکه، سرمایه‌گذاری زمان و انرژی روی روابط خود با مشتریان ضروری است. خواه از طریق ارتباطات شخصی، گوش دادن دقیق یا تلاش مضاعف برای پاسخگویی به نیازهای آنها باشد، زمانی که مراقبت واقعی نشان دهید، وفاداری را تقویت می‌کنید.

علاوه بر این، تمرکز بر حوزه هدف خود به جای تلاش برای پاسخگویی به خواسته‌های همه، اطمینان می‌دهد که می‌توانید خدمات باکیفیت را به طور مداوم ارائه دهید. در نهایت، پیگیری و اجرای مداوم، تعهد شما را به رضایت مشتری نشان می‌دهد و اعتماد آن‌ها را به کسب‌وکار شما تقویت می‌کند.

banner