اگر واقعا می خواهید خوشبختی را پیدا کنید، با این ۱۲ رفتار خداحافظی کنید

۱۲ عادتی که ترک آنها میتواند شما را بیش از پیش خوشبخت نماید . برای داشتن یک زندگی شاداب تر حتما این مقاله را تا انتها بخوانید

صفحه اصلی/مقالات/اگر واقعا می خواهید خوشبختی را پیدا کنید، با این ۱۲ رفتار خداحافظی کنید

در حالی که همه ما سزاوار خوشبختی هستیم، برخی از مردم هرگز آن را تجربه نمی کنند زیرا ناآگاهانه حال خود را خراب می کنند .

رهایی از این الگوهای مضر، کلید باز کردن قفل یک زندگی رضایت بخش تر و محتوایی تر است. بنابراین، اگر واقعاً می خواهید خوشبختی پیدا کنید، خداحافظی با این ۱۲ رفتار بسیار مهم می شود.

۱) تفکر منفی

اول از همه، باید از شر هر گونه افکار منفی که مدام به ذهنتان می آید خلاص شوید. تمرکز مداوم روی آنها به سادگی شما را به یک دیدگاه بدبینانه نسبت به زندگی سوق می دهد.

برای یافتن شادی، روی جنبه های مثبت تمرکز کنید. شروع به خوش بین بودن کنید. جملات تاکیدی مثبت را تمرین کنید و افکار منفی را به افکار سازنده‌تر تبدیل کنید.

یکی از راه های انجام این کار، یادآوری دستاوردهای خود است. دیگری این است که هر روز صبح یا عصر روزنامه می نویسد.

به سادگی آنچه را که برای آن سپاسگزار هستید یا آنچه شما را نگران می کند بنویسید و روی راه حل ها تمرکز کنید نه مشکلات

۲)مقایسه مداوم خود با دیگران

یکی دیگر از مواردی که باید انجام شود، مقایسه خود با دیگران است. می دانیم که این منجر به احساس بی کفایتی و حسادت می شود.

رسانه‌های اجتماعی سرزمینی بایر از خودانگاره و خودباوری وحشتناک برای نوجوانان و جوانان در سراسر جهان به جا گذاشته است و می‌توانم به شما بگویم که بسیاری از بزرگسالان نیز از آن رنج می‌برند.

به جای تماشای کارهایی که دیگران انجام می دهند یا دارند، روی پیشرفت خود تمرکز کنید، اهداف شخصی خود را تعیین کنید و دستاوردهای خود را جشن بگیرید، بدون توجه به آنچه دیگران انجام می دهند.

به علاوه، اسکرول خود را به حداقل برسانید و الگوریتم را مجدداً آموزش دهید یا تنظیم مجدد کنید تا فقط موارد مفید را در فید به شما نشان دهد.

۳) درخواست تایید از دیگران

من شما را نمی دانم، اما برای من، تکیه بر اعتبار خارجی باعث می شود احساس اضطراب و وابستگی به نظرات دیگران داشته باشم. باز هم، همه ما شغل و حرفه ای داریم و به طور منظم به نظرات دیگران وابسته هستیم.

تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که یاد بگیریم به خود اعتماد کنیم و بر اساس ارزش ها و اصول خود انتخاب کنیم.

تنها اتکا به اعتبار سنجی خارجی باعث می شود احساس ناامنی و عدم اطمینان داشته باشید. اعتماد به نفس خود را توسعه دهید و هر بار بهترین کار را انجام دهید.

به این ترتیب، لازم نیست در جای دیگری به دنبال تایید باشید. و حتی اگر این کار را انجام دهید، می دانید که در حال حاضر بهترین کار خود را انجام داده اید. اگر آن ها را دوست ندارند، آنها را پیچ کنید.

۴) کینه توزی

نگه داشتن کینه ها می تواند از نظر احساسی خسته کننده و برای هر رابطه ای مضر باشد. نه فقط عاشقانه ها

آیا باید همچنان به خاطر دعوت نشدن به عروسی، یا آسیب رساندن دوستم به ماشینم یا هر اتفاق بد دیگری که در گذشته رخ داده، کینه داشته باشم؟

در یک نقطه از زمان، باید ببخشید تا خود را از بار رنجش رها کنید و ارتباطات سالم‌تری را تشویق کنید.

بعلاوه، تمرکز مداوم در گذشته، شما را از تجربه کامل حال و ایجاد آینده بهتر باز می دارد.

از تجربیات گذشته درس بگیرید، اما روی اینجا و اکنون تمرکز کنید.

۵) ترس از شکست

ترس از شکست چیزی است که بسیاری از افراد توانمند و خوب را سرکوب می کند. می تواند شما را از ریسک کردن و دنبال کردن رویاهایتان باز دارد.

به همین دلیل است که شما تمام زندگی خود را در شهر خود ماندید، حتی اگر از آن و مردمی که در آن زندگی می کنند متنفر باشید.

همچنین به همین دلیل است که شما برای مدت طولانی در آن شغل مزخرف ماندید، حتی اگر این شغل بسیار ضعیف است و هر روز عصر قبل از خواب یک گره در شکم خود دارید.

اگر از منطقه آسایش خود خارج نشویم، چگونه می توانیم رشد کنیم و در کارها بهتر شویم؟

شما باید شکست ها را به عنوان تجربیات یادگیری ارزشمندی که می تواند شما را به موفقیت نزدیک تر کند، بپذیرید.

۶) اجتناب از تغییر

همین امر در مورد اجتناب از تغییر نیز صدق می کند. تغییر بخشی طبیعی از زندگی است. اجتناب از ناراحتی ها و چالش ها می تواند رشد شخصی و انعطاف پذیری شما را متوقف کند.

اما اجتناب از تغییر می تواند شما را در زندگی شخصی تان عقب نگه دارد. به عنوان مثال، زمانی که گفتگوهای مهم مانند بحث درباره احساسات یا رسیدگی به درگیری ها را به تعویق می اندازید تا وضعیت موجود راحت اما راکد در رابطه خود را حفظ کنید.

یا به جای ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی، به عادت هایی که برای سلامتی یا رفاه شما مضر هستند، مانند پرخوری یا تماشای بیش از حد صفحه نمایش، ادامه دهید.

ناراحتی و تغییر را به عنوان راهی برای یادگیری و رشد بپذیرید

۷) جدی بودن بیش از حد

همسرم به من می گوید که من همیشه خیلی جدی هستم. که باید سبک شوم و در حالی که جدی گرفتن زندگی در مواقع ضروری، جدی بودن مداوم باعث می شود که لحظات شادی و آرامش را از دست بدهیم.

نگرانی بیش از حد در مورد چیزهای خارج از کنترل ما نیز منجر به استرس غیر ضروری می شود. روی چیزهایی که می توانید تأثیر بگذارید تمرکز کنید و آنچه را که نمی توانید رها کنید.

تمرکز مداوم روی مشکلات نیز می تواند شما را از یافتن راه حل باز دارد. در عوض، روی یافتن گام‌های عملی برای رسیدگی به مسائلی که دارید تمرکز کنید.

۸) نادیده گرفتن علایق

غفلت از علایق و سرگرمی های خود راهی برای کمتر برآورده شدن و رنجش بیشتر است.

برای مدت طولانی، همه سرگرمی هایم را نادیده گرفته ام، اما به آرامی بسیاری از آنها را به زندگی ام بازمی گردم.

پس چرا از اول از آنها غافل شدم؟ من همیشه به خودم گفته ام که وقت کافی برای آنها ندارم.

در حقیقت، همه ما ساعات یکسانی در یک روز، هفته یا سال داریم. و اگر میلیاردرهایی که ۱۰ شرکت را اداره می کنند، وقت داشته باشند که تمام وقت خود را در توییتر بگذرانند یا همه سرگرمی های خود را دنبال کنند، مثل اینکه فردایی وجود ندارد، من نیز می توانم هر هفته چند ساعت برای سرمایه گذاری های کوچک خود پیدا کنم.

برای لحظه ای به آن فکر کنید و مطمئن شوید که برای فعالیت هایی که واقعاً برای شما شادی و احساس هدف به ارمغان می آورد، زمانی اختصاص دهید.

۹) دائماً به دنبال هیجان بودن

اگر در طرف دیگر طیف هستید و همیشه به دنبال هیجان و تازگی هستید، ممکن است زمانی که درگیر فعالیت‌های هیجان‌انگیز نیستید، احساس پوچی کنید.

یاد بگیرید که در جنبه های معمولی و ساده زندگی قدردانی کنید و لذت ببرید.

یا، این توصیه من است. فعالیت های هیجان انگیز را کنار بگذارید و زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی آنها کنید. ثابت شده است که برنامه ریزی یک سفر می تواند شادی بیشتری را نسبت به خود سفر به ارمغان بیاورد.

من عاشق مرحله برنامه ریزی هر چیزی هستم. این یک راه عالی برای فرار از همه نگرانی ها و مسئولیت های شما و غواصی عمیق در آنچه در پیش است است.

۱۰) تعقیب اموال مادی

ببین من متوجه شدم خرید دارایی‌های مادی باعث ایجاد حس موفقیت می‌شود، به خصوص زمانی که به اهداف شخصی یا کار سخت مرتبط باشد. همه ما خانه بزرگتر، ماشین، تلویزیون، تلفن، کامپیوتر و غیره می خواهیم.

می بینی با این به کجا می روم؟

جای تعجب نیست که مدل های کمی بهتر تقریباً هر سال به بازار می آیند. این به این دلیل است که ما همیشه چیزهای جدیدی می خواهیم.

اما همیشه دنبال دارایی‌های مادی برای پر کردن شکافی در خوشبختی‌مان می‌تواند به یک چرخه بی‌پایان میل منجر شود. بعلاوه، در موجودی کارت اعتباری خود یک فرورفتگی ایجاد کنید.

تمام این کارها این است که فضای زندگی ما را به هم ریخته یا باعث ضایعات بیشتر می شود.

در عوض، از تجربیات، روابط و ارتباطات معنادار با دیگران لذت ببرید. برای ایجاد حس آرامش و تقویت ذهنیت مثبت، محیط اطراف خود را سازماندهی و شلوغ کنید.

۱۱) انجام عادات ناسالم

عادات ناسالم، مانند نوشیدن بیش از حد نوشیدنی یا خوردن ناسالم، بر سلامت کلی شما تأثیر منفی می گذارد.

و امیدوارم مجبور نباشم به شما اطلاع دهم که سبک زندگی بی تحرک چگونه سیگار کشیدن جدید است.

برای حمایت از شادی، یک سبک زندگی متعادل و سالم را هدف قرار دهید. هر رفتار ناسالم و تأثیر منفی آن بر زندگی خود را بشناسید.

اهداف قابل دستیابی را برای کاهش یا حذف تدریجی عادات ناسالم تعیین کنید و آنها را با فعالیت های مثبتی مانند ورزش، سرگرمی ها یا تمرین های ذهن آگاهی جایگزین کنید.

۱۲) غیبت کردن

اصلا با این یکی از کجا شروع کنم؟ همه ما می دانیم که شایعه پراکنی برای دیگران بی ادبانه، ناعادلانه است و می تواند به یک محیط اجتماعی سمی و آسیب رساندن به روابط منجر شود.

با این حال همه ما این کار را انجام می دهیم. چرا؟

زیرا وقتی در مورد شخص دیگری صحبت می کنیم، حس رفاقت و پیوند اجتماعی در بین مردم ایجاد می شود. به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد دیگران همچنین باعث ایجاد احساس نزدیکی و ارتباط در یک گروه می شود.

و زمانی که شامل اطلاعات منفی یا مفتضحانه می شود، احساس برتری یا خود بزرگ بینی موقتی ایجاد می کند.

برخی از افراد همچنین با مقایسه کردن خود با کسانی که در مورد آنها شایعه می‌کنند، اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهند.

از طرف دیگر، بحث در مورد موضوعات مثبت و نشاط‌آور، ارتباطات قوی‌تری را تقویت می‌کند، اما به جامعه دلسوزتر و درک‌تر کمک می‌کند.

جمع بندی نهایی

برای اینکه واقعاً در زندگی شاد و راضی باشیم، باید یک حرکت رقص امضا ایجاد کنیم و آن را در هر فرصتی از بین ببریم. نه نه نه. (اما همچنین، بله.)

آنچه ما واقعاً باید انجام دهیم این است که به یاد داشته باشیم که رشد و تغییر شخصی مستلزم زمان و تلاش است.

اگر رفتار مضر را کنار بگذارید و دیدگاه مثبت تری داشته باشید، در راه زندگی شادتر و رضایت بخش تر هستید.

و می دانید چه چیزی، این احساس مانند یک آهنربا است، بنابراین اگر شروع به جذب افراد همفکر کردید تعجب نکنید

banner