بهترین نرم افزارهای رایگان PDF در سال ۲۰۲۴

با توجه به اهمیت روزافزون PDFها، انتخاب یک پی دی اف خوان مناسب که بتواند نیازهای شما را به درستی برآورده کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، به معرفی بهترین پی دی اف خوان های سال ۲۰۲۴ می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

صفحه اصلی/مقالات/بهترین نرم افزارهای رایگان PDF در سال ۲۰۲۴

این مقاله برداشتی است از سایت techradar.com

ما بهترین نرم افزارهای رایگان خواندن PDF را بررسی کرده‌ایم - و در ادامه یافته های ما آمده است

بهترین خواننده های رایگان PDF فراتر از نمایشگرهای ساده هستند - آنها مملو از ابزارهای اضافی برای ویرایش و همکاری هستند، بدون هیچ هزینه پنهانی. اگر فقط به باز کردن و خواندن گاه به گاه یک سند PDF نیاز دارید، استفاده از مرورگر خود را توصیه می کنیم. محدود است، اما سریع است. اما برای هر چیزی بیشتر از برجسته سازی و اشتراک گذاری، یک خواننده PDF ضروری است. پس از بررسی تمام بهترین ویرایشگرهای PDF و بهترین ویرایشگرهای رایگان PDF، می خواستیم بدانیم که بهترین خواننده رایگان PDF در بازار کدام است. بنابراین، کاری را انجام دادیم که همیشه انجام می دهیم: آنها را آزمایش کردیم. در طول فرآیند آزمایش، ما سازگاری پلتفرم، امکانات اضافی ذخیره سازی ابری، مدیریت فایل های بزرگ و عملکرد کلی را ارزیابی کردیم. ما تمام ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار را در بهترین خواننده های PDF روی اندروید، ویندوز و مک بررسی کردیم. گزینه های قیمت گذاری برجسته شده اند، اما مطمئن شده ایم که همه انتخاب های ما کاملاً خواننده های رایگان PDF هستند.

بهترین PDF reader ها در سال ۲۰۲۴

چرا می توانید به TechRadar اعتماد کنید: ما ساعت ها صرف تست هر محصول یا خدمتی که بررسی می کنیم می کنیم، بنابراین می توانید مطمئن باشید که بهترین را خریداری می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تست ما، اینجا را بخوانید. در زیر، توضیحات کامل هر یک از بهترین گزینه های خواننده رایگان PDF را در لیست ما خواهید یافت. ما هر کدام را به طور گسترده آزمایش کرده ایم، بنابراین می توانید مطمئن باشید که توصیه های ما قابل اعتماد هستند.

۱. Adobe Acrobat Reader

اگر می خواهید اسناد را بخوانید، نظر دهید، حاشیه نویسی کنید، پر کنید یا امضا کنید، Adobe Acrobat Reader یک تجربه عالی است. اما نسخه رایگان با محدود شدن ویژگی های اصلی در پشت برنامه های اشتراکی، محدود شده است.

همانطور که از Adobe انتظار می رود، رابط کاربری Reader بصری است و به راحتی می توانید آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. با این حال، بسیاری از ابزارها واقعاً در دسترس نیستند. تبدیل PDF، ویرایش اسناد، این سطح از کنترل فایل نیاز به اشتراک دارد. آنها نگاهی وسوسه انگیز به تمام قدرتی است که با اشتراک در نسخه استاندارد یا حرفه ای به دست خواهید آورد. با دو تبلیغ دائمی ارتقاء نسخه پولی روی صفحه، فراموش کردن آنچه را که از دست می دهید غیرممکن است. و این به تجربه کاربری که در کل خوب است، آسیب می زند.

از ابزارهای در دسترس برای شما، خواننده رایگان PDF و امکان حاشیه نویسی، افزودن نظرات، اشکال و ترسیم وجود دارد. پر کردن و امضای فرم ها به طور عالی انجام می شود، به طوری که برنامه می تواند بخش هایی را که نیاز به توجه دارند برجسته کند. در طول بررسی ما، این عملکرد تشخیص خودکار به طور کامل کار می کرد.

این هنوز یکی از بهترین خواننده های رایگان PDF موجود است - از این گذشته، Adobe این نوع فایل را اختراع کرد. می توانید PDF ها را روی هر دستگاهی بخوانید، استفاده از آن آسان است و دارای برخی ابزارهای پیش فرض عالی است. اما ما شروع به این سوال کرده ایم که جایگاه Reader در فضای اداری به جز به عنوان یک نقطه ورود به Adobe Acrobat Pro بسیار مفیدتر کجاست.

۲. Foxit PDF Reader

Foxit PDF Reader به چیزی فراتر از یک خواننده رایگان PDF تبدیل شده است - شما همچنین می توانید با استفاده از این نرم افزار، PDF ها را از ابتدا ایجاد کنید. ادغام با Microsoft Office به شما امکان می دهد اسنادی را که روی آنها کار می کنید به راحتی به PDF تبدیل کنید. همچنین می توانید با استفاده از Foxit Reader یک سند یا تصویر را اسکن کرده و آن را به PDF تبدیل کنید. تنها چیزی که در نسخه رایگان وجود ندارد، پشتیبانی از تشخیص نوری کاراکتر در اسناد اسکن شده است.

نرم افزار در ابتدا ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما پیمایش آن نسبتاً ساده است. این به لطف استفاده از همان منوی روبانی شکل Microsoft Office است. دسترسی به ابزارهای ویرایش، امضا، برجسته سازی و نظر دادن نسبتاً آسان است. همچنین می توانید با دانلود افزونه های رایگان برای نرم افزار، فایل های PDF را ادغام یا تقسیم کنید.

یکی دیگر از مزایای Foxit PDF Reader، امنیت آن است. یک حالت خواندن ایمن وجود دارد که به شما امکان می دهد جاوا اسکریپت جاسازی شده در PDF های دانلود شده را به طور خودکار غیرفعال کنید.

توجه داشته باشید که به نظر می رسد Foxit با آخرین به روزرسانی نرم افزار، درایور چاپگر مجازی PDF خود را حذف کرده است، به این معنی که دیگر نمی توانید از نرم افزار برای ایجاد PDF استفاده کنید.

۳. Slim PDF

Slim PDF بهترین برنامه‌ی رایگان برای خواندن PDFهاست اگر به دنبال چیزی خیلی سبک هستید. این نرم‌افزار بسیار کوچک است، پس اگر فضای هارد دیسک شما محدود است، انتخاب عالی است. همین باعث می‌شود که اسناد شما سریع‌تر از بیشتر رقباش باز و بارگذاری شود.

ما آن را "یک خواننده‌ی ساده و زیبا برای PDFها که فقط چند مگابایت از فضای هارد دیسک شما را اشغال می‌کند" توصیف کرده‌ایم. معایب اندازه کوچک این است که Slim PDF خیلی ساده است. می‌توانید اسناد را جستجو و چرخانید، اما همین.

باید بدانید که Slim PDF کم امکانات است. اگر به دنبال ویرایشگر PDF هستید، اینجا جای شما نیست. همچنین ابزارهایی برای امضا کردن، پر کردن، نظر دادن یا برجسته کردن را پیدا نخواهید کرد، فراتر از این، حالت‌های خواندن چندگانه. این برنامه فقط PDFها را می‌خواند، ساده و روشن.

اگرچه می‌توانید یک PDF را به سند Word تبدیل کنید، اما برای این کار نیاز به دانلود نرم‌افزار دیگری دارید. اگر نیازهای شما همانند این باشد، خواننده‌ی PDF رایگان ممکن است مناسب باشد.

بنابراین، Slim PDF در واقع فقط یک خواننده‌ی PDF است. اما به خوبی این کار را انجام می‌دهد و بدون ابزارهای اضافی است که ممکن است توجه شما را از مطالبی که می‌خوانید، منحرف کند. اگر به طور مکرر نیاز به چاپ PDFها دارید، Slim PDF یکی از گزینه‌های سریع و ساده است.

۴. Nitro PDF Reader

Nitro PDF Reader است یکی دیگر از خواننده های قدرتمند رایگان PDF که شبیه به Foxit Reader و Adobe Acrobat DC است. چیزی که این ابزار را متفاوت می کند، داشتن یک حالت صفحه لمسی است که برای کار کردن با تبلت عالی است. حالت صفحه لمسی به خصوص برای خواندن کتاب های الکترونیکی مناسب است، زیرا می توانید به جای پیمایش یا کلیک کردن روی یک دکمه، صفحات را ورق بزنید.

در حالی که با Nitro Reader نمی توانید PDF ها را پر کنید و امضا کنید (این نسخه ای محدود از ویرایشگر PDF حرفه ای Nitro است که بدون قابلیت OCR و امکان درج، حذف و مرتب سازی مجدد صفحات است)، همچنان یک ابزار عالی باقی می ماند که کارهای روزمره مدیریت اسناد را بسیار آسان می کند.

این نرم افزار کار خوبی در امکان همکاری انجام می دهد. علاوه بر برجسته سازی، می توانید اسناد را با زیر خط و خط کشیدن حاشیه نویسی کنید. همچنین از نظرات پشتیبانی می شود و آنها مانند یادداشت های چسبنده ای هستند که به راحتی هنگام خواندن یک سند قابل مشاهده هستند. خوشبختانه، نرم افزار همچنین به شما امکان تبدیل بین PDF و سایر فرمت های اسناد را می دهد.

این نرم افزار دارای یک منوی روبانی است که برای کاربران Microsoft Office آشنا خواهد بود. پیمایش در منو بسیار آسان است زیرا گزینه های زیادی در Nitro Reader در دسترس نیست. به طور کلی، متوجه شدیم که این برنامه یک خواننده PDF رایگان فوق العاده قدرتمند است که مملو از ویژگی های کاربردی است که بارها و بارها از آنها استفاده خواهید کرد، همه در یک رابط کاربری واضح و قابل تنظیم ارائه شده است.

۵. PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor فراتر از یک خواننده رایگان PDF است و در عین حال یک ویرایشگر رایگان PDF برای ویندوز نیز محسوب می شود. رابط کاربری آن کمی پیچیده تر از برخی دیگر است، اما دسترسی آسان به بسیاری از ویژگی های مفید را برای شما فراهم می کند.

برای اکثر کاربران، دلیل اصلی استفاده از PDF-XChange Editor این است که دارای قابلیت تشخیص نوری کاراکتر (OCR) داخلی است. این بدان معناست که اگر سند PDF اصلی شما یک فتوکپی باشد، PDF-XChange همچنان متن را تشخیص می دهد و به شما امکان ویرایش آن را می دهد. همچنین، PDF-XChange Editor به شما امکان تغییر قالب بندی متن و حتی تبدیل آن به فونت هایی را می دهد که از قبل روی رایانه شما بارگذاری نشده اند. می توانید از این پلتفرم برای ادغام یا تقسیم فایل های PDF جداگانه استفاده کنید.

با این حال، این یک خواننده PDF رایگان کامل نیست. یک نقطه ضعف بزرگ و غیرقابل چشم پوشی برای استفاده از این برنامه وجود دارد: هر فایل PDF که صادر می کنید با واترمارک "ایجاد شده با ویرایشگر PDF X-Change" مهر می شود. این واترمارک با ارتقا به نسخه Pro ناپدید می شود، اما همچنان مشکلی است که ممکن است برخی از افراد را از استفاده منصرف کند.

در طول آزمایشات ما، در نهایت احساس کردیم که در حالی که هیچ ویژگی فوق العاده ای در این برنامه وجود ندارد، هیچ چیز هم به طور آزاردهنده ای ناامید کننده یا خسته کننده نیست. در شرایط مناسب، این یک محصول عالی است که می تواند بدون هیچ محدودیتی تنها ویرایشگر PDF شما باشد.

۶. pdfFiller

pdfFiller یک خواننده‌ی PDF رایگان با تجربه‌ای بسیار ساده فراهم می‌کند. اگر نیازهای شما ساده باشد، می‌توانید به راحتی اسناد خود را بارگذاری کرده و آنها را از طریق مرورگر یا برنامه‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS مشاهده کنید، و حتی بدون نیاز به ثبت نام.

اما این پلتفرم در واقع یک ویرایشگر PDF کامل است، با امکانات اضافی برای ایجاد و ویرایش اسناد، مانند فرم‌های قابل پرکردن، ابزارهای پنهان‌کردن اطلاعات، همکاری آنلاین، امضای دیجیتال و تبدیل‌کننده‌های PDF. بعد از بررسی دقیق، ما حس کردیم که این پلتفرم یک سیستم مدیریت اسناد PDF بسیار چندمنظوره است که برای استفاده شخصی و تجاری مناسب است.

اما وقتی به خواننده‌ی مستقیم PDF می‌رسیم، خدمات رایگان pdfFiller به دلیل ناتوانی در انجام هر کاری فراتر از خواندن فایل‌ها، احساس کمبود می‌کنند. می‌توانید اسناد را تنظیم کنید، اما آنها به عنوان یک فایل PDF در داشبورد شما قفل می‌مانند و در دسترس نیستند. برای بهره‌مندی از خدمات بیشتر - و به عدالت، این خدمات بسیاری را ارائه می‌دهد - نیاز به عضویت در یکی از سه طرح اشتراک ماهیانه/سالانه دارید. همچنین، می‌توانید مجوز شرکتی را برای تیم‌های ده نفر یا بیشتر دریافت کنید.

خواننده PDF چیست؟

یک خواننده PDF برنامه‌ای است که برای باز کردن، مشاهده و چاپ فایل‌های PDF (Portable Document Format) استفاده می‌شود. فایل‌های PDF که برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ معرفی شدند، راهی عالی برای توزیع اسنادی هستند که حاوی متن، تصاویر و انواع دیگر رسانه‌ها هستند.

بسیاری از مرورگرهای مدرن می‌توانند فایل‌های PDF را بخوانند، اما بهترین خواننده‌های رایگان PDF همچنان جایگاه خود را دارند. این برنامه‌های اختصاصی به کاربران روش‌های بیشتری برای تعامل با فایل می‌دهند و کنترل بیشتری بر نحوه نمایش سند روی صفحه ارائه می‌کنند.

فایل‌های PDF به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هر سخت‌افزاری به یک شکل ظاهر و کار کنند، بنابراین متوجه خواهید شد که اسناد در دسکتاپ، تبلت و تلفن‌ها یکسان به نظر می‌رسند.

آیا به برنامه خواننده پی دی اف نیاز است یا ادیتور پی دی اف؟

تصمیم گیری بین ویرایشگر PDF و خواننده PDF به نحوه استفاده شما از نرم افزار بستگی دارد. خواننده های PDF در درجه اول برای مشاهده اسناد طراحی شده اند - اگرچه بسیاری از آنها شامل بهترین ابزارهای همکاری آنلاین مانند نظر دادن، برجسته سازی و حاشیه نویسی محتوا هستند. تغییر یک فایل PDF اغلب به ویرایش های کوچک و دستکاری محدود می شود.

یک ویرایشگر PDF به شما امکان می دهد اسناد را از ابتدا طراحی و ایجاد کنید و تغییرات بزرگی ایجاد کنید. آنها تقریباً همیشه شامل ابزارهای قدرتمندی برای کاربران حرفه ای مانند نرم افزار OCR داخلی و ابزارهای امضای دیجیتال هستند.

آیا استفاده از این برنامه ها امن هستند ؟

اگر کامپیوتر خود را میخواهید ایمن نگه دارید و نرم‌افزار PDF را از منبع رسمی دانلود کنید، باید به خوبی محافظت کنید. اما همواره، همانند بسیاری از ابزارهای رایگان، خطراتی وجود دارد. ما پنج دلیل رایج را برای توضیح اینکه چرا ویرایشگرهای PDF رایگان ممکن است برای سازمان شما مناسب نباشند، و همچنین مشکلاتی که ممکن است با خواننده‌های PDF رایگان مشابه باشند، بیان کرده‌ایم. همچنین، به تفاوت‌های اصلی بین ویرایشگرهای PDF پولی و رایگان اشاره کرده‌ایم.

چطور برنامه پی دی اف خوان را برای خود انتخاب کنید ؟

هنگام انتخاب بهترین خواننده PDF برای دانلود و استفاده، ابتدا باید در نظر بگیرید که کدام قسمت های فایل PDF خود را باید تغییر دهید. اگر فقط می خواهید به صورت دیجیتالی اطلاعاتی را به یک فرم اضافه کنید، تنها به یک ویرایشگر اولیه نیاز دارید که از درج متن پشتیبانی کند.

با این حال، اگر نیاز به تغییر اساسی محتوای PDF دارید، به یک نرم افزار PDF قدرتمندتر نیاز خواهید داشت که بتواند تغییراتی را در متن یا تصاویر موجود در فایل ایجاد کند. در برخی موارد، به خصوص اگر می خواهید تقریباً تمام محتوای فایل خود را تغییر دهید، بهتر است از یک ویرایشگر PDF کاملاً کاربردی یا حتی بهترین مبدل PDF به Word استفاده کنید.

banner