روش های کسب درآمد از دراپ شیپینگ

صفحه اصلی/مقالات/روش های کسب درآمد از دراپ شیپینگ

روش های کسب درآمد از دراپ شیپینگ

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کسب و کارهای اینترنتی، فروشگاه‌های بزرگ به فکر افزایش سهم فروش خودشان در بازار اینترنتی هستند. یکی از راه‌های بی دردسر برای این کسب و کارها استفاده از روش دراپ شیپینگ (Dropshipping) است.

دراپ شیپینگ نوعی واسطه گری کالا و خدمات است. افرادی که سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار ندارند، ابتدا با این روش جایگاه خودشان را در بازار پیدا می‌کنند. روش دراپ شیپینگ در اصل یک رابطه دو سر سود برای فروشگاه اینترنتی و واسطه‌های آن است.

با ما در ادامه همراه باشید تا علاوه بر معرفی روش دراپ شیپینگ، با مزایا و معایب و روش‌های کسب درآمد از این روش آشنا شوید.

دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ یکی از روش‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون محصول در انبار است. در روش دراپ شیپینگ شما محصول را به مشتری می‌فروشید؛ بعد از فروش، محصول را از انبار تأمین کننده یا تولید کننده برای مشتری ارسال می‌کنید.

این وسط شما به عنوان واسطه سود خودتان را روی محصول اضافه می‌کنید. در روش دراپ شیپینگ نیازی نیست که نگران خراب شدن جنس در انبار باشید. همچنین، نیاز به سرمایه زیادی برای راه اندازی فروشگاه ندارید. هر زمان مشتری داشته باشید می‌توانید جنس را از انبار تأمین کننده تهیه کنید.

مزایای دراپ شیپینگ

  • کاهش هزینه‌های انبار کردن محصولات و خرید انبوه جنس

  • بدون نیاز به سرمایه اولیه یا با حداقل سرمایه

  • کاهش ریسک راه اندازی فروشگاه اینترنتی

  • امکان فروش محصولات از طریق وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و...

  • بدون نیاز به اجاره مغازه فیزیکی

  • امکان توسعه کسب و کار در آینده

  • تنوع کالاهای قابل فروش

  • انعطاف پذیری در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

معایب دراپ شیپینگ

  • فضای رقابتی کسب و کارهای دراپ شیپینگ

  • عدم توانایی نظارت بر کیفیت محصولات فروشگاه

  • حاشیه سود پایین واسطه گر در روش دراپ شیپینگ

  • امکان خطای تأمین کننده در بسته بندی محصولات

  • امکان اتمام موجودی کالا بعد از فروش آن توسط دراپ شیپر

  • تغییرات قیمت محصول در بازه‌های زمانی مختلف

انواع روش‌های کسب درآمد از دراپ شیپینگ

حالا کسی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار دراپ شیپینگ است باید از کجا شروع کند؟ در ابتدا باید یک تأمین کننده یا فروشگاهی که به صورت دراپ شیپینگ همکاری می‌کند را پیدا کنید. بعد از آن بسته به تخصص و مهارت زبانی که دارید در بازار ایران یا بازار جهانی شروع به کار کنید.

برای کسب درآمد از دراپ شیپینگ یکی از این ۳ روش را انتخاب کنید:

۱- راه اندازی فروشگاه با یک محصول خاص

برای اینکه بتوانید خیلی سریع مشتریان خودتان را پیدا کنید، می‌توانید از تبلیغات یک محصول یا یک برند خاص شروع به کار کنید. با ساخت آنلاین شاپ در اینستاگرام یا وب سایت فروشگاهی می‌توانید اطلاعات محصولات قابل فروش خودتان را قرار دهید.

زمانی که یک محصول خاص برای فروش دارید، کار شما برای تأمین محصول راحت‌تر است. از طرف دیگر می‌توانید به صورت روزانه موجودی و قیمت کالاها را با سایت تأمین کننده بررسی کنید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی ابتدا با فروش یک محصول کار خودشان را شروع می‌کنند و کم‌کم محصولات فروشگاهشان را افزایش می‌دهند.

۲- راه اندازی فروشگاه اینترنتی با تنوع محصولات

می‌توانید یک حوزه کاری برای خودتان انتخاب کنید. مثلاً محصولات آرایشی و بهداشتی را برای ساخت فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید. بعد از آن تأمین کننده معتبر برای محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کنید.

تمام محصولات را همراه با قیمت آن در وب سایت فروشگاهی خودتان قرار دهید. هر زمان مشتری از وب سایت شما خرید کرد، محصول را از انبار تأمین کننده بخرید. با این شیوه بدون نیاز به سرمایه اولیه یک فروشگاه اینترنتی همه چیز تمام راه اندازی می‌کنید.

حواستان باشد که ساخت یک وب سایت فروشگاهی بزرگ نیاز به هزینه دارد. البته می‌توانید در ابتدا به عنوان یک آنلاین شاپ اینستاگرامی محصولات خودتان را بفروشید. بعد از مدتی با کسب درآمد از روش دراپ شیپینگ یک وب سایت اینترنتی هم راه اندازی کنید.

۳- ساخت وبلاگ و فروش محصول

برای اینکه در ایران از دراپ شیپینگ درآمد دلاری داشته باشید، هیچ محدودیتی ندارید. می‌توانید یک وبلاگ بسازید و با تولید محتوای انگلیسی محصولات شرکت amazon را تبلیغ کنید. به ازای فروش هر محصول هم از آمازون سود دریافت می‌کنید.

اگر به فکر راه اندازی یک سایت عمومی برای فروش کالاهای پر فروش اینترنتی هستید، یک وبلاگ بسازید. در وبلاگ اینترنتی می‌توانید مقالات مختلفی برای بررسی کالا بنویسید. لینک خرید مستقیم کالاها را هم در وبلاگ خودتان قرار دهید.

زمانی که مشتری از طریق لینک اختصاصی شما از وب سایتی مثل آمازون یا دیجی کالا خریدی انجام دهد، سود فروش کالا به حساب شما واریز می‌شود.

در پایان

در حال حاضر کسب و کارهای زیادی با استفاده از روش دراپ شیپینگ یک کسب و کار پر سود برای خودشان راه اندازی کردند. با استفاده از این روش راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه اولیه هم امکان پذیر شده است.

برای کسب درآمد از اینترنت می‌توانید وارد بازار ایران شوید و درآمد ریالی داشته باشید؛ یا با کمک فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنیا از روش دراپ شیپینگ درآمد دلاری داشته باشید.

banner