استراتژی بازاریابی جامع BMW

در این مقاله به رویکرد بازاریابی شرکت بزرگ بی ام و در سالهای اخیر پرداخته ایم که میتواند برای کسب و کار شما بسیار آموزنده واقع گردد.

صفحه اصلی/مقالات/استراتژی بازاریابی جامع BMW
بازدید کل : ۳۳۲ -بازدید امروز : ۲

BMW یک شرکت چند ملیتی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در مونیخ آلمان قرار دارد. این شرکت خودروهای لوکس و موتورسیکلت تولید می کند. در این مطالعه موردی، ما بر استراتژی بازاریابی BMW، آمیخته بازاریابی آن، تجزیه و تحلیل رقبا و تجزیه و تحلیل SWOT نیز تمرکز خواهیم کرد.

بیایید با معرفی شرکت شروع کنیم.

درباره BMW

BMW Logo | marketing strategy of BMW

BMW یک شرکت آلمانی تولید موتور خودرو است که در سال ۱۹۱۶ تأسیس شد. همچنین مالک و تولید کننده خودروهای Mini است و شرکت مادر رولز رویس کارز است. BMW موتور سیکلت را تحت نظر BMW Motorrad تولید می کند. BMW برنده بسیاری از مسابقات قهرمانی مسابقه است. این شرکت به عنوان یک تولید کننده موتور هواپیما، توسط Camillo Castiglioni، Karl Rapp، Franz Josef Popp، Gustav Otto تأسیس شد و شرکت در حال حاضر متعلق به سوزان کلاتن، استفان کوانت است.

موتورهای هواپیما از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۸ و دوباره از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ تولید شدند. شعار BMW، "لذت رانندگی محض" در طول سال ها با شعار فعلی به عنوان "ماشین رانندگی نهایی" تکامل یافته است.

در سال ۲۰۱۷، BMW با ۲۲۷۹۵۰۳ وسیله نقلیه چهاردهمین تولیدکننده بزرگ وسایل نقلیه موتوری در جهان بود. BMW در مونیخ مستقر است و خودروهای موتوری را در آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک تولید می کند. خانواده کواندت سرمایه گذاران متعهد سازمان هستند (با پیشنهادات اضافی که توسط شناور باز وجود دارد)، به دنبال منافع خواهر و برادر هربرت و هارالد کوانت در سال ۱۹۵۹ که سازمان را از ورشکستگی نجات داد.

حال، بیایید نگاهی به ترکیب بازاریابی BMW بیاندازیم.

آمیخته بازاریابی BMW

آمیخته بازاریابی یک برنامه عملی است که یک شرکت برای تبلیغ محصولات خود از آن استفاده می کند. دارای ۴ عنصر است: محصول، قیمت، مکان و تبلیغات. بنابراین، بیایید به ترکیب بازاریابی BMW بپردازیم.

۱. استراتژی محصول BMW

گروه BMW خودروهای لوکس تولید می کرد. آنها کالاهای شخصی سازی شده و همچنین کالاهای استاندارد را تولید می کنند. این برند همیشه به عنوان یک محصول لوکس مرتبط بوده است. استراتژی محصول BMW شامل سدان های ممتاز، خودروهای اسپرت و SUV است. عملکرد و سبک همیشه برتر هستند و به عنوان نماد وضعیت نشان داده می شوند.

این محصول به طور مداوم بهبود می یابد تا رقابت قوی ایجاد کند. پیش از این، این شرکت بر روی لوکس و استایل تمرکز داشت، اما با گذشت سال ها، ایمنی، کارایی و قابلیت اطمینان در ارائه محصول اهمیت پیدا کرد.

این شرکت همچنین موتورسیکلت و دوچرخه برای بازارهای خاصی تولید می کرد. اینها به عنوان محصولات بازار طاقچه طبقه بندی می شوند.

BMW Car | marketing strategy of BMW

در نهایت، می توان گفت، در استراتژی محصول، این شرکت بر ایمنی، کارایی بهبود یافته، محصول نوآورانه و حفظ استانداردهای لوکس و برتر در بازار تمرکز دارد. بیایید به عنصر بعدی آمیخته بازاریابی، یعنی استراتژی قیمت BMW برویم.

۲. استراتژی قیمت BMW

این شرکت همیشه خود را به عنوان یک برند برتر معرفی کرده است و قیمت گذاری برتر یکی از عوامل موقعیت یابی عالی آن است. قیمت خودروها با توجه به سری و مدل خودرو متفاوت است.

اما، با نگاهی به رقابت سخت و برای گسترش فعالیت های شرکت، آنها خودروهای ارزان قیمتی مانند BMW X1 را روانه بازار کرده اند. قیمت از ۲۲.۵ لاک شروع می شود، زیرا این مطابق با استاندارد BMW است.

۳. استراتژی مکان BMW

این شرکت دارای واحدهای تولیدی بسیاری در سراسر جهان است. در هند، چنای مرکز تولید این شرکت است. حداکثر ظرفیت تولید برای تولید خودرو ۱۱۰۰۰ دستگاه در سال است. یک مرکز قطعات یدکی نیز در بمبئی وجود دارد.

BMW شبکه ای از فروشندگان برای مراقبت از فروش خودروهای خود دارد. آنها توزیع کنندگان را منصوب نمی کنند، در عوض مستقیماً فروشنده های نمایشگاه را منصوب می کنند، این به آنها اجازه می دهد تا حاشیه های بیشتری را برای فروشندگان فراهم کنند که در صورت انتصاب آنها باید روی توزیع کنندگان سرمایه گذاری کنند. اما برای توزیع قطعات یدکی در مکان های استراتژیک توزیع کننده دارند. نمایشگاه ها در شهر شهری هند واقع شده اند. در بمبئی، آنها فقط ۳-۴ نمایشگاه دارند تا تصویر برند خود را به دلیل فروش تهاجمی از دست ندهند.

۴. استراتژی ارتقای BMW

این شرکت برند خود را با شگفت‌انگیزترین تبلیغات، تبلیغات چاپی و تبلیغات آنلاین تبلیغ می‌کند. این باعث شده است که آنها در سال ۲۰۱۲ بر اساس گزارش فوربس به معتبرترین برند جهان تبدیل شوند

این شرکت به خوبی مخاطبان هدف خود را می شناسد و بر این اساس، شرکت محصول خود را در تمامی کانال های بازاریابی بازاریابی می کند. همیشه در تبلیغات شرکت مقداری انحصار وجود دارد.

تبلیغات بیشتر بر روی ظاهر و استایل خودرو متمرکز شده است. این شرکت همچنین بر رضایت مشتری تمرکز دارد و هر بار که مشتری خودرو را خریداری می کند، همیشه لحظات به یاد ماندنی را برای مشتری رقم می زند.

تبلیغات BMW بر روی ظاهر خودرو و موتور و فناوری خودرو تمرکز دارد. بی ام و همچنین بر رضایت مشتری تمرکز دارد و خرید خودرو تقریبا همیشه با هدیه دادن چند لحظه به یاد ماندنی به مشتری برای خرید خودرو همراه است.

جدای از آن، این شرکت همچنین وام ها و معاملات مختلفی را برای کمک به مشتری که مایل به خرید است، ارائه می دهد.

حال، بیایید تحلیل رقیب BMW را مورد بحث قرار دهیم.

تجزیه و تحلیل رقبای BMW

زمانی که یک شرکت محصول خود را عرضه می کند، باید ببیند رقبای خود چه چیزی برای ارائه دارند و باید تلاش کنند خدمات مشابه یا بهتری را با قیمت های یکسان یا پایین تر ارائه دهند.

بیایید برخی از بزرگترین رقبای BMW را ببینیم

۱. Audi

آئودی یک برند بین المللی شناخته شده است که دفتر مرکزی آن در آلمان قرار دارد. آئودی برای طراحی و تولید خودروهای لوکس شناخته شده است. نقطه فروش منحصر به فرد آئودی موتورهای قدرتمند آن است که به آنها کمک می کند وارد بخش خودروهای لوکس شوند و مانند BMW حتی بخش ثروتمند را نیز هدف قرار می دهند. این خودرو با عرضه مدل های مختلف مانند A1، A3، A4، A7 و غیره برای BMW به رقابت می پردازد، آنها این خودرو را به صورت بنزینی و دیزلی عرضه می کنند که فروش آنها را افزایش می دهد.

خودروهای تولید شده توسط آئودی به شدت مجهز به حسگرها، LED، کیسه هوا و غیره هستند و با آخرین فناوری مانند Quattro و GSI ساخته شده‌اند.

۲. Mercedes

مرسدس یک شرکت آلمانی است که در سال ۱۹۲۶ راه اندازی شد. طیف محصولات مرسدس که در آن خودروهایی مانند کامیون، اتوبوس و غیره می فروشند، رقابت سختی را برای BMW ایجاد می کند. این شرکت فعالیت های خود را در ۲۶ کشور در ۶ قاره انجام می دهد. در حال حاضر مرسدس از موقعیت مالی قوی برخوردار است و به همین دلیل در بخش خودرو نیز رهبر بازار است. مرسدس وسایل نقلیه خود را با آخرین فناوری تولید می کند و همچنین ایمنی مشتریان خود را در اولویت خود قرار می دهد

اینها ۲ رقیب برتر BMW در حال حاضر بودند، اجازه دهید به استراتژی بازاریابی BMW برویم.

استراتژی بازاریابی BMW

بی ام و به عنوان یک برند پریمیوم، همیشه یک استراتژی بازاریابی ممتاز داشت. آنها از همه کانال های بازاریابی استفاده می کنند، خواه آفلاین، آنلاین، تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات چاپی. بیایید در مورد استراتژی بازاریابی BMW بیشتر بدانیم.

بی ام و در حین تبلیغات روی ۴ نقطه تمرکز دارد که به شرح زیر است

  • رویکردهای هنری و خلاقیت ضروری است
  • سفیر و ارائه دهندگان مفتخر آخرین فناوری ها
  • بازاریابی محتوا
  • استفاده از ستاره های مهمان در کمپین بازاریابی

بیایید هر کدام را با جزئیات ببینیم،

۱. رویکردهای هنری و خلاقیت ضروری است

روشی هنری و خلاقانه برای نزدیک شدن به مشتریان در سراسر جهان. تقریباً در هر تبلیغی، ویژگی‌هایی را می‌بینیم که به شدت پیشرفته و غیرعادی هستند. در یکی از کمپین های خود در استرالیا، با شریک آژانس خلاق Clemenger BBDO Melbourne برای تبلیغ X5 جدید همکاری می کند.

۲. سفیر و ارائه دهندگان سرافراز آخرین فناوری ها

بی‌ام‌و یکی از بزرگ‌ترین برندهای فن‌آوری در جهان محسوب می‌شود.

BMW همیشه از جدیدترین فناوری‌ها پیروی می‌کند که در خودروهایش نیز دیده می‌شود، زیرا آنها همچنان خودروها را با جدیدترین فناوری به‌روزرسانی می‌کنند، مانند Car #18 اخیر خود که دارای ویژگی‌هایی مانند VR و AR است.

۳. بازاریابی محتوا

این شرکت از رویکرد محتوا گرا برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده می کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که بازاریابی محتوا باعث افزایش ۲۷ درصدی بازدیدکنندگان تلفن همراه آنها شده است.

رئیس بازاریابی دیجیتال آقای یورگ پوگنپول گفت: «بر اساس بینش‌های مبتنی بر داده‌ها، ما می‌خواستیم محتوای مرتبط و مناسب را به روش‌های مفید و سرگرم‌کننده ایجاد کنیم. به این ترتیب، کسب‌وکار امیدوار است هم به مشتریان فعلی و هم مشتریانی که ممکن است ب‌ام‌و فکر می‌کنند، دسترسی پیدا کند اما هنوز یکی از آنها را ندارند. ما به مشتری فکر می‌کردیم، اول مصرف‌کننده، یعنی برای ما موبایل اول با سرعت. ما این کار را با ترکیب دو فناوری، صفحات موبایلی شتاب‌دهنده و برنامه‌های وب پیشرفته، انجام دادیم تا هر دو طرف را در یک سایت به هم نزدیک کنیم. همچنین نشان می دهد که چه زمانی خلاقیت و مهندسی سرعت را از ابتدای پروژه قبل از نوشتن اولین خط کد در اولویت قرار می دهد.

۴. استفاده از ستاره های مهمان در کمپین بازاریابی

یکی از موفق‌ترین بازاریابی‌های امروزی، اینفلوئنسر مارکتینگ است که در آن شرکت از هواداران اینفلوئنسر/سلبریتی برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کند. این برای نشان دادن ویژگی های جدید در خودرو استفاده می شود

با این کار، آنها حتی می توانند مشتریان بیشتری به دست آورند

به عنوان مثال - در کمپین بازاریابی برای M2 کوپه، BMW جیجی حدید (یک مدل آمریکایی) را در فیلمی استخدام کرد که در یوتیوب و فیس بوک منتشر شد و توسط مارک فاستر کارگردانی شد.

banner