تحصیل در ایتالیا – تحصیل رایگان با بورسیه استانی ایتالیا

صفحه اصلی/مقالات/تحصیل در ایتالیا – تحصیل رایگان با بورسیه استانی ایتالیا

از میان گزینه های مختلف مهاجرتی، "تحصیل در ایتالیا" یکی از گزینه های بسیار مطلوب و عالی به شمار می آید. کشور ایتالیا دانشگاه های معروفی در سطح جهانی دارد، علاوه بر اینکه برای حمایت از دانشجویان بورسیه های مختلفی را در نظر گرفته است که یکی از بهترین آن ها، بورسیه استانی است. این بورسیه امید دانشجویان خارجی را برای "تحصیل در ایتالیا" افزایش داده است. در این مقاله به طور کامل به مقوله تحصیل و دریافت بورسیه استانی ایتالیا خواهیم پرداخت.

تحصیل در ایتالیا

وجود دانشگاه های معروف در سطح جهانی یکی از مهمترین دلایلی است که سالانه هزاران دانشجو را راهی ایتالیا می کند. علاوه بر این حمایت های مالی که تحت عنوان بورسیه های تحصیلی استانی، از دانشجویان می شود، این انگیزه را در افراد افزایش می دهد که این کشور را به عنوان یکی از گزینه های مطلوب برای تحصیل در نظر بگیرند. البته در نظر داشته باشید که برای موفقیت در این مسیر دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش از یکی از دانشگاه های ایتالیا ضروری است. برای موفقیت در این مسیر گردآوری مدارک مورد نیاز و سپردن آن به دارالترجمه رسمی ایتالیایی معتبر، شانس شما را برای موفقیت در این مسیر افزایش می دهد. بسیاری از کسانی که شرایط مناسبی برای مهاجرت تحصیلی داشته باشند اما از نظر مالی نگران تامین هزینه ها باشند، دریافت این بورسیه کمک کننده است. در این شرایط فرد تنها با پرداخت هزینه ترجمه رسمی مدارک و پیگیری به موقع می تواند، به دانشگاه های این کشور بدون پرداخت هزینه اضافی راه پیدا کنند.

معرفی بورسیه استانی ایتالیا در سال ۲۰۲۳

یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان، بورسیه استانی است. این بورسیه به گونه ای طراحی شده که بخش زیادی از هزینه های اقامت و تحصیل زندگی فرد را پوشش می دهد. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف در ایتالیا را دارند، در صورت نداشتن بضاعت مالی کافی می توانند از این بورسیه استفاده کنند. البته در نظر داشته باشید که میزان پوشش این بورسیه بسته به استان محل اقامت و تحصیل فرد در ایتالیا متفاوت است. بورسیه استانی از سوی سازمان بورسیه استان های مختلف ایتالیا اعلام می شود و زمان ثبت نام برای آن از اوایل مرداد ماه (اواخر جولای) است. در صورتی که بخواهید این بورسیه را دریافت کنید باید از یکی از دانشگاه های میلان، فلورانس، پیزا، سیه نا و پلی تکنیک میلان پذیرش بگیرید.

از مهمترین امتیازاتی که این بورسیه برای دانشجویان به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامت رایگان
  • وعده های غذایی رایگان در سالن های غذاخوری دانشگاه
  • مشارکت در تامین هزینه های اضافی دانشجو مانند فعالیت های ورزش، خرید کتاب و...
  • معافیت از پرداخت شهریه

هر آنچه که باید درباره تحصیل در ایتالیا و بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۳ بدانید

زمانی که می خواهید برای دریافت بورسیه تحصیلی از نوع استانی ایتالیا برخوردار شوید، پارامترهای مختلفی مدنظر قرار می گیرد. دریافت این بورسیه غالبا مبتنی بر میزان درآمد سالانه اعضای خانواده است. در صورتی که این عدد از شاخص مورد نظر کمتر باشد، دانشجو شرایط دریافت بورسیه استانی را خواهد داشت. این بورسیه بیش از ۹۰ درصد هزینه های تحصیل و اقامت دانشجو را پوشش می دهد. از همین رو موارد زیر را برای دریافت این بورسیه مورد توجه قرار دهید:

مورد اول: مدارک مورد نیاز

یکی از مهمترین مواردی که باید برای تحصیل در این کشور و فرایند بورسیه استانی بدانید، ارائه مدارکی است که فرایند بررسی درخواست شما را به جریان می اندازد. از جمله مدارکی که برای دریافت بورسیه باید ارائه کنید، عبارت است از:

  • فیش حقوقی سرپرست خانواده یا دانشجو
  • اجاره نامه محل اقامت
  • مدارک شناسایی دانشجو به همراه مدارک سرپرست خانواده
  • گواهی بانکی دارایی ها و اموال سرپرست خانواده از بانک مرکزی
  • گردش حساب بانکی تمامی افراد خانواده و مانده حساب آن ها
  • وضعیت تمامی اموال و املاک اعضای خانواده

مورد دوم: مراحل دریافت بورسیه استانی

از آنجا که بورسیه استانی ایتالیا در ماه جولای، اوایل مرداد ماه اعلام می شود، از همین رو افراد برای دریافت این بورسیه تنها یکبار در سال و ترم اول تحصیلی میتوانند اقدام کنند. فرایند ثبت نام از طریق سایت DSU Toscana انجام می شود. از همین رو متقاضیان باید برای ثبت نام و درخواست این بورسیه باید از ابتدای مرداد تا اواخر شهریور ماه اقدام کند. یادآوری این نکته ضروری است که تمامی مدارک خود را پیش از ارسال درخواست آماده و ترجمه رسمی کرده باشید. ناقص بودن مدارک به هر دلیلی باعث رد شدن درخواست بورسیه می شود. یکی از مهمترین مواردی که می تواند شانس شما را برای دریافت زیاد کند، رتبه بندی درآمد سالانه خانواده می باشد. مهلت آن نیز یکساله است و برای دریافت بورسیه در سال های آینده باید فرد شرایط و شایستگی لازم را داشته باشد.

مورد سوم: مبلغ بورسیه استانی

اگر به عنوان یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه ها یا مراکز آموزشی ایتالیا اقدام کنید، حتما یکی از دغدغه های شما تهیه بورسیه هایی است که بتواند تا حد زیادی هزینه های تحصیلی و زندگی را پوشش دهد. یکی از بهترین بورسیه های این کشور بورسیه استانی است که حدود ۵۲۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو می باشد. البته میزان این بورسیه در استان های مختلف ایتالیا کمتر یا بیشتر است. اما نکته مهمی که باید بدانید، اینکه این هزینه بخش زیادی از هزینه های تحصیلی فرد اعم از شهریه، کارت تغذیه و هزینه های خوابگاه را پوشش می دهد. از همین رو می توان آن را یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی این کشور دانست.

مورد چهارم: توجه به عدد ایزه برای دریافت بورسیه

یکی از مهمترین نکاتی که باید برای دریافت بورسیه استانی مدنظر قرار دهید، محاسبه عدد ایزه است. این عدد نشان دهنده شاخص وضعیت اقتصادی خانواده فرد متقاضی می باشد. برای اینکه این عدد را به دست آورید باید اظهارنامه جانشین جایگزین را ارسال کند. پس از آن سندی که حاوی اطلاعات شخصی، درآمد و اطلاعات دارایی خانواده است را ارائه می کنید تا وضعیت عدد ایزه شما مشخص شود. در شرایطی که میزان درآمد خانواده دانشجو کمتر از ۲۳ هزار یورو در سال باشد، دانشجو حائز شرایط دریافت بورسیه استانی خواهد بود. از همین رو شما می توانید با محاسباتی که روش های آن در اینترنت به وفور آموزش داده شده، حدود عدد ایزه را مشخص کنید تا ببینید آیا شرایط دریافت این بورسیه را دارید یا خیر؟

نتیجه گیری

تحصیل در ایتالیا یکی از گزینه های ایده آل برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای پیشرفته اروپایی را دارند. به ویژه آنکه این کشور حمایت های مالی قوی تحت عنوان بورسیه استانی از دانشجویان دارد. در صورتی که می خواهید به این موقعیت دست پیدا کنید، پیش از هر اقدامی باید نسبت به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و هویتی خود توسط دارالترجمه رسمی رنسانس اقدام کنید. کیفیت بالای ترجمه رسمی مدارک، تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس پذیرش درخواست شما دارد.

banner