طراحی سایت مشابه دیجی کالا؛ یک اشتباه بزرگ

صفحه اصلی/مقالات/طراحی سایت مشابه دیجی کالا؛ یک اشتباه بزرگ

همانطور که می دانید دیجی کالا بزرگترین و البته موفق ترین فروشگاه آنلاینی است که در حال حاضر در ایران وجود دارد. از همین رو بسیاری از کسانی که قصد راه اندازی وبسایت فروشگاهی آنلاین دارند، تصور می کنند " طراحی سایت مشابه دیجی کالا " می تواند برای بالا رفتن سرعت موفقیت آن ها کمک کننده باشد. خبر بد، اینکه این تصور غلط است. اینکه چرا " طراحی سایت مشابه دیجی کالا " کار درستی نیست، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

چرا همه به دنبال طراحی وب سایت شبیه دیجی کالا هستند؟

اینکه بخواهید وبسایت فروشگاهی موفقی راه اندازی کنید، کار درستی است. امروزه راه اندازی فروشگاه های آنلاین یکی از ایده های پولساز به شمار می آید.اما اینکه طراحی وب سایت خود را برای بالا بردن احتمال موفقیت شبیه به دیجی کالا کنید، کار درستی نیست.

شاید برای شما سوال باشد، اگر این تصمیم اشتباه است پس چرا بسیاری از فروشگاه های آنلاین دست به این کار می زنند.

عوامل مختلفی باعث شده تا دیجی کالا به الگویی موفق و قابل کپی برای دیگر سایت ها باشد. عواملی مانند:

  • داشتن رابط کاربری ساده و مورد پسند کاربران
  • سعرت بالای سایت در کنار عملکرد خوب
  • داشتن امنیت بالا
  • حفاظت بالا از حریم خصوصی کاربر
  • داشتن محتوای جذاب و متنوع
  • دارای قابلیت ها و امکانات مقایسه، نظردهی، فیلتر و جستجو
  • دارای پشتیبانی قوی
  • خدمات پس از فروش قابل اعتنا

۴ دلیل که طراحی سایت مشابه دیجی کالا اشتباه است!

ما در این مقاله سعی داریم به شما بگوییم که چرا طراحی وب سایت شبیه دیجی کالا اشتباه است. این دلایل طی تجربیات و آمارهایی که وجود دارد، ثابت کرده انجام این کار می تواند به ضرر کسب و کارها تمام شود. از همین رو پیشنهاد می کنیم، شما هم به این موارد دقت کنید:

مورد اول: کم شدن اعتماد کاربر نسبت به فروشگاه آنلاین شما

یکی از مهمترین آسیب هایی که کپی برداری از طراحی دیجی کالا برای شما به همراه دارد، ضربه به وجهه شما و کاهش اعتماد مخاطب به عملکرد شما می باشد. اگر می خواهید مسیر موفقیت را طی کنید، باید بتوانید با تلاش و انجام کارهای تخصصی و جرفه ای اعتماد مخاطب و کاربر را جلب کنید. زمانی که شما از دیجی کالا کپی برداری می کنید، با تصور اینکه سایت شما زیر مجموعه دیجی کالا است، ترجیح می دهد به سراغ سایت اصلی برود. بدتر از آن، ممکن است احساس کند فروشگاه و محصولات شما تقلبی است از همین رو از خرید منصرف می شود. گاهی نیز این شباهت را نداشتن ایده جدید و محصول مناسب تلقی می کند. در هر حالت نتیجه از دست دادن اعتماد کاربر نسبت به شما، خدمات و محصولات فروشگاه است. از همین رو سعی کنید، از ایده های اختصاصی برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید تا ارزش و جذابیت آن برای کاربر حفظ شود.

مورد دوم: کاهش انطباق سایت با نیاز کاربر

از دیگر آسیب هایی که کپی برداری از طراحی دیجی کالا برای وبسایت شما به همراه دارد، نیاز مخاطب با وبسایت شما منطبق نخواهد بود. چراکه وقتی فروشگاه شبیه به دیجی کالا باشد، تصور اینکه محصول شما ویژگی های خاصی ندارد و می تواند با قیمت مناسب و امنیت بیشتر همان محصول را از دیجی کالا خریداری کند، وبسایت شما را ترک می کند. از همین رو است که طراحان توصیه می کنند، از طرح اختصاصی خود برای فروشگاهتان استفاده کنید، تا بتواند به دور از مقایسه فروشگاه شما با دیجی کالا به ویزگی های منحصر به فرد محصول و نیز انطباق محصول با نیاز خود بپردازد.

مورد سوم: افت سئو

نه تنها کاربران، که موتورهای جستجو نیز رفته رفته شما را در رتبه های پایین و دور از دسترس مخاطب قرار می دهد. یکی از مهمترین اصول در سئو، داشتن طرح سایت خلاقانه و البته استاندارد به دور از کپی است. اگر می خواهید خدمات سئو وبسایت شما را در رتبه های مناسبی از موتورهای جستجو قرار دهد، باید جذابیت سایت شما تا حد زیادی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. طبیعتا اگر شما اقدام به کپی از دیجی کالا کرده باشید، مخاطب سایت اصلی دیجی کالا را مبنا قرار می دهد و وبسایت شما را ترک می کند. همین موضوع بر رتبه سایت شما و عقب افتادن از رقبا را به همراه دارد.

براین اساس موتورهای جستجو مثل گوگل شما را نسخه کپی یا تقلبی دیجی کالا تلقی می کند، از همین رو به جای وبسایت شما، دیجی کالا را در نتایج جستجوی مخاطبان نمایش می دهد. همچنین به دلیل نداشتن محتوای اصیل نیز امتیاز سئو وب سایتتان تا حد زیادی افت خواهد کرد.

مورد چهارم: محدود شدن توسعه و به روزرسانی سایت

از دیگر عواملی که باید به آن توجه کنید، تا کپی کردن طراحی سایت خود شبیه دیجی کالا را فراموش کنید، بحث توسعه و به روز رسانی سایت است. اگر می خواهید سایت شما رو به رشد باشد باید دائما از روش ها و امکانات مختلف در سایت خود برای به روزرسانی استفاده کنید. وقتی سایتی مشابه دیجی کالا راه اندازی می کنید، برای به روز رسانی در محدودیت قرار می گیرید و اختیار عمل خلاقانه را از دست می دهید. از همین رو استفاده از طرح های گرافیکی جذاب، امکانات جدید و کاربردی تر که منجر به جلب رضایت مشتری می شود و نیز استراتژی های کاربردی افزایش فروش را از دست خواهید داد چرا که خود را در چارچوب کپی از دیجی کالا محدود می کنید. از همین رو رفته رفته وبسایت شما یکنواخت و خسته کننده می شود، در نتیجه به مرور زمان مخاطب خود را از دست می دهید.

نتیجه گیری

راه اندازی کسب و کار در قالب فروشگاه آنلاین یکی از ایده های پولساز و البته دارای آینده روشن است. اگر می خواهید فروشگاه آنلاین شما مسیر موفقیت را طی کند، در این مقاله به شما اثبات کردیم که کپی برداری از دیجی کالا اشتباه است. در عوض می توانید با استفاده از تجربه و مهارت طراحان حرفه ای فروشگاه آنلاین اختصاصی خود را راه اندازی کنید. برای این منظور پیشنهاد می کنیم، مشاوره تخصصی از طراحان و کارشناسان خدمات وب شرکت وب رمز دریافت کنید. این شرکت با بیش از دو دهه سابقه حرفه ای در زمینه طراحی سایت و خدمات وب، می تواند مسیر موفقیت شما را در راه اندازی آنلاین شاپ هموار کند.

banner