نکات مهم برای سفر به بندرگناوه در عید ۱۴۰۳: سفری امن و خاطر

صفحه اصلی/مقالات/نکات مهم برای سفر به بندرگناوه در عید ۱۴۰۳: سفری امن و خاطر

عمدتا مردم کشور ما برای سفر در تعطیلات عید، شهرهای شمالی را انتخاب می‌کنند. همین باعث شده کمتر با شهرهای جنوبی و جاذبه‌های گردشگری این مناطق آشنا شویم. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم امروز طی این مطلب به بررسی سفر به بندر گناوه دوست داشتنی بپردازیم تا با رزرو هتل بندر گناوه برای نوروز ۱۴۰۳، سفر متفاوت و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. این شهر دارای بازارهای بزرگی برای خرید لوازم خانگی و لوازم برقی اصلی خارجی است.

بندر گناوه دقیقا کجاست و چگونه است؟

افراد زیادی با بندر گناوه آشنا نیستند و این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید تعطیلات متفاوتی را کنار خانواده خود در این شهر بندری رقم بزنید. این بندر، یکی از شهرهای استان بوشهر محسوب می‌شود که دقیقا در جایی بین بندر دیلم و شهر بوشهر قرار گرفته است. بزرگانی در تاریخ ادبیات فارسی به این بندر اشاره داشته‌اند. به‌طور مثال ناصر خسرو قبادیانی در سفرنامه خود به گناوه اشاره کرده بود.

به عقیده مورخان، این بندر مربوط به دوره ایلامی‌ها است و در دوره ساسانیان نیز به رونق رسیده است. بنابراین، گناوه شهری تاریخی است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی در دل آن وجود دارد و اگر عاشق و شیفته تاریخ ایران باشید، با تهیه هتل بندر گناوه می‌توانید ماجراجویی در این بندر را آغاز کنید.

گناوه هم مثل دیگر شهرهای جنوبی کشور، آب و هوای گرمی دارد و رطوبت آن هم زیاد است. بعضا در فصل تابستان دمای آن حتی به ۵۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. به‌همین خاطر گردشگران عمدتا برای سفر به این شهر فصل‌های پاییز، زمستان یا بهار را انتخاب می‌کنند.

چگونه باید به بندر گناوه برویم؟

برای سفر به گناوه از تهران، ابتدا باید به بوشهر برسید. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیمای بوشهر، به این شهر سفر کنید. سپس یا باید با خودرو شخصی خود به این بندر رفته و یا از اتوبوس استفاده کنید.

اگر از خودرو شخصی استفاده می‌کنید، باید از محور اصلی تهران به بوشهر استفاده کنید و پس از رسیدن به بوشهر، مسافتی را بپیمایید تا به این بندر برسید. شما همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های بین شهری برای رفتن به این شهر بندری نیز استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم برای اطمینان خاطر، پیش از سفر خود حتما هتل بندر گناوه را رزرو کنید؛ چرا که این شهر خیلی بزرگ نیست و پر شدن هتل‌های آن محتمل است.

سفر با قطار به گناوه

سفر با قطار مزیت‌های فراوانی دارد. قطار یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین وسایل حمل و نقل محسوب می‌شود که می‌توانید در سفرهای طولانی خود از آن بهره‌مند شوید. اما از آنجا که بندر گناوه فاقد ایستگاه قطار است، چه باید کرد؟ راهکار، رساندن خود به یکی از شهرهای همجوار و سپس حرکت به سمت گناوه است. نزدیک‌ترین شهر به گناوه که دارای ایستگاه راه آهن است، بندر ماهشهر خواهد بود. از آنجا فاصله‌ای ۲ ساعته با بندر گناوه خواهید داشت.

سفر با هواپیما به گناوه

بندر گناوه فرودگاه هم ندارد؛ اما شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیمای یکی از شهرهای مجاور گناوه، به‌صورت هوایی به آن شهر سفر کرده و سپس باقی مسیر را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. این گزینه مناسب افرادی است که تحمل سفرهای طولانی با قطار یا اتومبیل‌های شخصی را ندارند.

جاذبه‌های گردشگری بندر گناوه

بندر گناوه هم مثل بسیاری از دیگر شهرهای تاریخی کشور ما دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است؛‌ اما از آنجا که کمتر به این شهر جنوبی پرداخته شده، مسافران و گردشگران کمتری با جاذبه‌های آن آشنایی دارند. در اینجا به بررسی مهم‌ترین نقاط دیدنی این شهر بندری اشاره خواهیم کرد که می‌توانید پیش از رزرو هتل بندر گناوه با آن‌ها آشنا شوید.

سواحل شنی زیبا

این شهر ساحلی به‌خاطر اینکه در مجاورت خلیج نیلگون فارس قرار گرفته، سواحل شنی بسیار زیبایی دارد که حتما باید روی آن راه بروید و قدم بزنید تا لذت بودن در کنار دریای جنوب را بچشید. علاوه بر این می‌توانید یک قایق کرایه کرده و از حرکت روی آب‌های کریستالی دریای جنوب لذت ببرید.

تالاب حله

تالاب حله در استان بوشهر، در نزدیکی شهر بندر گناوه قرار دارد و دارای ویژگی های بسیار جذاب و تنوع زیستی فراوانی است. تالاب حله بندر گناوه منطقه‌ای مهم برای پرندگان مهاجر و زندگی و تولید مثل آن‌هاست. در اطراف تالاب، انبوهی از گیاهان خاص پیدا می‌شود که اگر به بوم‌شناسی علاقه‌مند باشید، می‌تواند برایتان جذاب باشد. این تالاب از پرندگانی همچون کویل، گویا، قرقاول، خواجوی، آبی دم سیاه و... نیز میزبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید با قایق، گردشی در این تالاب داشته باشید و از طبیعت زیبای آن برای عکاسی و ثبت خاطرات استفاده کنید.

بازارهای بی‌نظیر بندر گناوه

یکی از بهترین خاطراتی که می‌توانید در سفر به این شهر داشته باشید، خرید کردن از بازارهای بی‌نظیر آن است. این شهر به‌خاطر نزدیکی به خلیج فارس، رابطه نزدیک و خوبی با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. به‌همین خاطر می‌توانید اجناس اصل خارجی را با قیمت بسیار مناسبی در بازارهای این شهر پیدا کنید. از لوازم خانگی گرفته تا انواع لوازم الکترونیکی، پوشاک، بدلی‌جات و غیره که همگی با قیمت پایین عرضه می‌شوند. مهم‌ترین بازار لوازم خانگی این بندر هم بازار سیف نام دارد.

از کجا هتل بندر گناوه رزرو کنیم؟

گناوه دارای چندین هتل، هتل آپارتمان و مسافرخانه است که می‌توانید برای اقامت خود در فصل بهار روی آن‌ها حساب کنید. بندر گناوه یکی از استراتژیک‌ترین بنادر تجاری ایران است که هر ساله افراد با رزرو هتل بندر گناوه برای تجارت و خرید به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید، توصیه می‌کنیم چند هفته زودتر هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

بهترین روش رزرو هتل در گناوه، به‌صورت آنلاین و با استفاده از سامانه‌های اینترنتی رزرو هتل است. یکی از بهترین سامانه‌ها، سایت فلای تودی است که با بهره‌مندی از ده‌ها هتل، هتل آپارتمان، سوئیت و ویلای ساحلی در شهر بندری گناوه، به شما امکان رزرو اقامتگاه مورد نظرتان از راه دور را ارائه می‌کند. رزرو هتل از طریق فلای تودی بسیار آسان است. فقط باید مقصد را مشخص کنید تا اقامتگاه‌های موجود در آن مشخص شود؛ سپس آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و ارزان‌ترین هتل بندر گناوه را با چند کلیک ساده رزرو کنید.

banner